سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا، یک اتوبوس مسافربری را که با تعبیه چندین محفظه در گوشه‌ و کنار اتوبوس اقدام به قاچاق کالا از ترکیه به تهران می‌کرد توقیف کردند.

اوایل بهمن امسال ماموران پلیس از طریق گزارش‌های مردمی دریافتند چند قاچاقچی با تعبیه چند محفظه مخفی در یک دستگاه اتوبوس مسافربری اقدام به قاچاق کالا از ترکیه به تهران می‌کنند.

با این گزارش، تحقیقات کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران برای شناسایی این اتوبوس و دستگیری قاچاقچیان آغاز شد و آنها بعد از چند روز بررسی تخصصی، موفق شدند این اتوبوس را در پایانه غرب تهران شناسایی کنند. با توقیف این خودرو، راننده و شاگرد اتوبوس به اداره آگاهی انتقال یافتند اما در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند از ماجرای قاچاق کالا بی‌خبر هستند.

اظهارات متهمان در حالی بیان می‌شد که ماموران در بازرسی دقیق اتوبوس 6 محفظه مخفی را که از آنها برای جاسازی کالاهای قاچاق استفاده می‌شد، کشف کردند. با کشف 36قلم انواع کالای قاچاق از جمله لوازم الکتریکی، لوازم پیشرفته و دیجیتال فلزیاب، دوربین مداربسته، قالب‌های جواهرآلات و لوازم جراحی از این اتوبوس بازجویی از متهمان از سر گرفته شد و آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در اعترافات خود گفتند: این کالاها متعلق به فرد دیگری است و ما فقط وظیفه قاچاق آنها از ترکیه به تهران را داشتیم و در ازای این کار،  دستمزد دریافت می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران،  با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهمان هفته‌ای یک بار مسافران را از تهران به ترکیه و از ترکیه به تهران منتقل کرده و احتمال می‌رود که آنها همیشه هنگام برگشت به تهران اقدام به قاچاق کالا هم می‌کردند.

وی با بیان اینکه برای متهمان این پرونده قرار قانونی صادر شده است، افزود: چنانچه برای سازمان شاکی و مقام قضایی مشخص شود متهمان کالاهای دیگری را هم به تهران قاچاق کرده‌اند، برای آنها جریمه‌ای معادل   2برابر ارزش واقعی کالاهای قاچاق صادر خواهد شد.

کد خبر 74069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز