جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد جوانی است که با سوار کردن زنان میانسال به خودرواش به بهانه دریافت وام آنها را فریب می‌داد و اموالشان را به سرقت می‌برد

تحقیقات پلیس برای دستگیری این سارق حرفه‌ای 23 مهرماه و با شکایت زن میانسالی در کلانتری 134 شهرک غرب تهران آغاز شد.

این زن 50 ساله در تشریح ماجرای سرقت به ماموران گفت: حدود ساعت 10 صبح بود که در خیابان دماوند سوار یک پراید مشکی شدم و از راننده خواستم مرا به خانه‌‌ام در غرب تهران ببرد.

وی ادامه داد:  بعد از طی مسیری کوتاه مرد جوان سر صحبت را باز کرد و از مشکلاتی که مردم این روزها با آن  مواجهند، گفت.

من هم که به او اعتماد پیدا کرده بودم از ماجرای عروسی دخترم و مشکل مالی‌ام برای تهیه جهیزیه گفتم و وقتی حرف به اینجا رسید جوان راننده مدعی شد در ادارات دولتی و بانک‌های مختلف دوستان و بستگان زیادی دارد و می‌تواند برای گرفتن وام بانکی به من کمک کند.

او سپس بانکی را در غرب تهران به من نشان داد و گفت رئیس این بانک از دوستان اوست و می‌توانیم برای دریافت وام نزد او برویم.

من که فکر می‌کردم با این کار مشکلات مالی‌ام حل خواهد شد، موافقت کردم و همراه مرد راننده راهی خانه‌ او شدیم تا امانتی را که وی از رئیس بانک در اختیار داشت، از خانه بردارد.

قرار بود ما  به بهانه دادن این امانت به رئیس بانک، همراه هم نزد او برویم و درخواست وام کنیم. وقتی به کوچه‌ای خلوت رسیدیم، مرد جوان از من خواست طلاهایم را داخل کیفم بگذارم، چرا که ممکن است رئیس بانک با دیدن آنها به نیاز مالی‌ام شک کند.

من هم   تمام طلاهایم را درآورده و داخل کیفم گذاشتم. لحظاتی بعد مرد جوان مقابل خانه‌ای توقف کرد و مدعی شد در این خانه زندگی می‌کند، سپس از من خواست پیاده شوم تا بتواند خودروا‌ش را پارک کند.

من هم بدون برداشتن کیفم از داخل ماشین، پیاده شدم اما در همین هنگام مرد جوان  با سرقت کیفم متواری شد.

بعد از اظهارات این زن، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری راننده سارق آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در همه آنها راننده جوانی بعد از سوار کردن زنان میانسال به خودرواش، اموال آنها را به سرقت برده است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تا‌کنون 3 زن میانسال طعمه متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند وبازپرس دادسرای ناحیه 2 تهران با صدور دستور چاپ تصویر چهره نگاری شده متهم در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند خواست ماجرا را با شماره تلفن 66005038 به پلیس آگاهی تهران -   پایگاه دوم  - اطلاع دهند.

کد خبر 67684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز