یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان سارق بعد از اینکه به‌عنوان شاگرد نانوا، قدم به نانوایی‌ها می‌گذاشت با نوشیدنی مسموم کارگران نانوایی را بیهوش می‌کرد و اموال آنها را به سرقت می‌برد

شامگاه 23 تیر امسال، مالک یک نانوایی در شمال تهران وقتی برای سرکشی به کارگرانش که شب‌ها در نانوایی می‌خوابیدند به آنجا رفت، متوجه شد 3 نفر از آنها بیهوش روی زمین افتاده‌اند و به سختی نفس می‌کشند.

با گزارش این ماجرا به پلیس و اورژانس، کارگران مسموم به بیمارستان انتقال یافتند و بعد از گذشت 4 روز وقتی روی تخت بیمارستان به هوش آمدند، از نقشه شاگرد مغازه برای سرقت اموال آنها پرده برداشتند.

آنها با حضور در کلانتری 164 قائم، به ماموران گفتند: 2 هفته قبل از حادثه، مرد جوانی که خود را شاگرد نانوا معرفی می‌کرد به نانوایی ما آمد و تقاضای کار کرد. از آنجا که به کارگر نیاز داشتیم، با تقاضای او موافقت کردیم و به این ترتیب همکاری او با ما شروع شد.

شب حادثه در حالی که دور هم نشسته بودیم و قصد خوردن شام داشتیم، این مرد از نانوایی خارج شد تا نوشیدنی بخرد. وقتی برگشت، همه با هم مشغول خوردن شام شدیم اما دقایقی بعد، دچار خواب‌آلودگی شدیم و همه ما به خواب عمیقی رفتیم.

وقتی در بیمارستان به هوش آمدیم متوجه شدیم، کارگر تازه وارد بعد از مسموم کردن ما پول‌ها و گوشی‌های تلفن همراه ما را به سرقت برده و متواری شده است.

بعد از اظهارات کارگران نانوایی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری شاگرد سارق آغاز شد و از آنجا که هیچ کدام از کارگران نشانی از او نداشتند، ماموران با چهره‌نگاری از وی، جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند.

این جست‌وجو‌ها پلیس را به مخفیگاه مرد سارق در خیابانی حوالی میدان شوش رساند و ماموران بعد از محاصره این محل، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی، با اعتراف به سرقت از کارگران نانوایی به سرقت دیگری با همین شگرد در جنوب تهران اعتراف کرد و گفت: از آنجا که بیکار بودم و حال و حوصله شاگردی در نانوایی را هم نداشتم، نقشه سرقت از نانوایی‌ها را طراحی کردم.

بنابراین با معرفی خودم به‌عنوان شاگرد مغازه، قدم به نانوایی‌ها می‌گذاشتم و بعد از آنکه اعتماد همکارانم را جلب می‌کردم، با ریختن داروی بیهوشی در نوشیدنی یا غذا، آنها را بیهوش کرده و نقشه سرقت را عملی می‌کردم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با بیان اینکه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در بازداشت به سر می‌برد، از شهروندان خواست از استخدام افراد ناشناس که هیچ مدرک شناسایی یا معرفی ندارند، خودداری کنند.

کد خبر 71760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز