گروه حوادث- آزاده مختاری: سارق فیوج پس از آنکه چندین بار به اتهام سرقت به‌شیوه مامورنمایی راهی زندان شد، شگرد سرقت‌های خود را تغییر داد

این مرد با تشکیل باند جدیدی به سراغ عابربانک‌ها می‌رفت و با فریب مشتریان، حساب آنها را خالی می‌کرد.

عصر 3 آذر‌ماه، ماموران گشت پلیس در حوالی خیابان سعدی به راننده یک خودروی سواری مظنون شدند و به او دستور ایست دادند. 

در حالی که مرد راننده با مشاهده پلیس قصد فرار از دست ماموران را داشت، عملیات تعقیب او آغاز شد و دقایقی بعد این خودرو بعد از برخورد با چند خودروی عبوری متوقف شد.
با دستگیری مرد راننده و کشف یک قبضه شمشیر و 2 پلاک مسروقه در خودروی وی، متهم به کلانتری انتقال یافت و بازجویی از او آغاز شد.

گرچه این مرد در تحقیقات اولیه مدعی بود مرتکب هیچ جرمی نشده است، اما ماموران در بررسی سوابق او دریافتند وی یکی از مجرمان طایفه فیوج است که تا به حال چندین بار به اتهام سرقت و اخاذی با جعل عنوان مامور پلیس بازداشت و راهی زندان شده است.

با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از متهم از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت پرده از نقشه جدیدش برای سرقت از شهروندان تهرانی برداشت.

این مرد به ماموران گفت: بعد از آنکه از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم شگرد سرقت‌هایم را عوض کنم و به همین خاطر با تشکیل باند جدیدی فعالیت‌های مجرمانه‌ام را از سر گرفتم.

وی ادامه داد: ما با در اختیار داشتن کارت‌های عابر بانک باطله به سراغ دستگاه‌های خودپرداز می‌رفتیم و به کمین افرادی می‌نشستم که روش استفاده از دستگاه را بلد نبودند.

سپس با شناسایی‌ طعمه‌هایمان به وی نزدیک شده و با تظاهر به اینکه قصد کمک به او را داریم، کارت عابر بانک و شماره رمز کارت را از وی می‌گرفتیم.

سپس در یک چشم به هم زدن کارت وی را با یک کارت سوخته و باطله عوض می‌کردیم و به بهانه اینکه دستگاه خراب است، بلافاصله محل را ترک می‌کردیم. بعد از آن هم به سراغ دستگاه خود‌پرداز دیگری رفته و حساب بانکی طعمه‌هایمان را خالی می‌کردیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران - با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، دیگر همدستان او نیز در عملیات‌های ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت از مشتریان عابر بانک‌ها اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 10 نفر از مالباخته‌ها شناسایی شده‌اند افزود: اعضای این باند تا‌کنون با این شگرد بیش از 100 میلیون تومان از طعمه‌هایشان به‌سرقت برده‌اند.

کد خبر 69812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز