گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: تصادف ساختگی ترفندی بود که اعضای باند سارقان مسلح برای سرقت خودروهای مدل بالا به کار می‌بردند.

سارقان که در جریان سرقت‌های خود 10خودروی مدل بالا را ربوده‌اند، صبح دیروز در دادگاه بعثت اتهامات خود را قبول کردند.

رسیدگی به این پرونده 2 سال قبل و با شکایت مدیرعامل یک شرکت‌ در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مرد عصر یکی از روزهای زمستان 85 با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه خودرواش در جاده زنجان- تهران خبر داد؛

«تازه از شرکت بیرون آمده بودم تا به خانه‌ام در تهران بروم که ناگهان یک خودروی پژو از پشت سر به ماشینم برخورد کرد.همین که از خودرو زانتیایم پیاده شدم ناگهان 2 سرنشین خودروی پژو به طرفم حمله ور شدند و با پاشیدن گاز اشک آور به‌صورتم مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند و سپس با سرقت خودروام از محل گریختند.»

بعد از اظهارات این مرد، ماموران وی را به بیمارستان انتقال دادند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان آغاز شد.

در حالی که هنوز سرنخی از مردان سارق به دست نیامده بود کارآگاهان در جریان سرقت‌های مشابه دیگری قرار گرفتند که در تمامی آنها، 3 سرنشین یک خودروی پژو بعد از تصادف ساختگی با خودروهای مدل بالا، مالکان این خودروها را مورد ضرب و شتم قرار داده و خودروی آنها را به سرقت برده‌‌اند.

با این اطلاعات، کارآگاهان که خود را در برابر یک باند حرفه‌ای سرقت می‌دیدند، با چهره نگاری از سارقان مسلح توانستند یکی از آنها را به نام وحید شناسایی کنند.

شامگاه 7 اسفند 86، در حالی که جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت، ماموران در جریان سرقت یک خودروی بی‌ام‌و قرار گرفتند و به سرعت عازم محل سرقت شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان مسلح بعد از تصادف ساختگی، این خودرو را به همراه کودک 2 ساله‌ای که داخل آن بود، به سرقت برده بودند اما بعد از رها کردن کودک ربوده شده در همان حوالی، متواری شده‌‌اند.

بنابراین، مشخصات خودروی مسروقه به تمامی واحدهای گشت پلیس گزارش شد و دقایقی بعد ماموران موفق شدند این خودرو را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی کنند.

کارآگاهان بلافاصله به سرنشینان خودروی بی‌ام و دستور ایست دادند اما سرنشینان خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند  اما لحظاتی بعد یکی از ماموران پلیس بعد از شلیک تیر اخطار، به سوی سارقان آتش‌گشود و آنها را هدف گلوله قرار داد.

در جریان این تیراندازی یکی از سارقان جان باخت و بعد از توقف خودرو، 2 سارق دیگر به نام‌های محمد و علی که به‌شدت مجروح شده بودند، دستگیر شدند.

با انتقال مجروحان به بیمارستان، بازجویی‌های اولیه از آنها آغاز شد و هر دوی آنها به سرقت مسلحانه خودروهای مدل بالا اعتراف کردند؛

« ما بعد از تصادف ساختگی با خودروهای مدل بالا، کاری می‌کردیم که راننده از خودرو پیاده شود و بعد از آن با  استفاده از گاز اشک آور او را مجروح کرده و خودرواش را سرقت می‌کردیم. سپس خودروهای مسروقه را اوراق کرده و لوازم آنها را با قیمت هنگفتی به فروش می‌رساندیم.»

با اعتراف سارقان به سرقت 10 خودرو با این شگرد، برای آنها کیفرخواست صادر  و پرونده برای محاکمه به شعبه 1144 دادگاه بعثت ارسال شد.

در دادگاه

صبح دیروز متهمان در حالی مقابل قاضی رحیمی قرار گرفتند که شاکیان پرونده با شکایت از آنها برای سارقان تقاضای مجازات کرده بودند.

در این جلسه وقتی اتهام سرقت مسلحانه خودروهای مدل بالا به مردان سارق تفهیم شد، یکی از آنها با قبول این اتهام گفت: 3 ماه قبل از دستگیری وقتی با اعضای خانواده‌ام بر سر ماجرایی درگیر شدم از خانه بیرون رفتم.

همان شب بود که با دیگر اعضای باند آشنا شدم اما آنها که نمی‌خواستند من از کارشان سر در بیاورم مرا هنگام سرقت‌ها همراه خود نمی‌بردند تا اینکه وقتی اعتمادشان را جلب کردم قبول کردند که در 4 سرقت آخر همراه آنها باشم.

متهمان در آخرین دفاع، از شکات و قاضی پرونده درخواست بخشش کردند و به‌زودی حکم دادگاه علیه متهمان صادر خواهد شد.

کد خبر 67286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز