گروه حوادث: 2 زن جوان هنگام سرقت از طلافروشی‌ها به حدی سریع عمل می‌کردند که تنها دوربین‌های مداربسته قادر به شکار آنها بود

سارقان زنجیره‌ای طلافروشی‌های پایتخت و شهرستان‌ها روز گذشته در دادسرای شهرری به 23 فقره سرقت به ارزش 200 میلیون تومان اعتراف کردند.

تحقیقات پلیسی و قضائی برای دستگیری این 2 زن سارق از سال 83 و زمانی آغاز شد که مالک یک طلافروشی در شهرری به دادسرای منطقه رفت و از سرقت چند قطعه طلا از مغازه‌اش توسط 2 زن خبر داد.

مرد طلافروش پس از ارائه فیلم دوربین مداربسته مغازه‌اش که لحظه سرقت در آن ضبط شده بود، به قاضی علیزاده- بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهرری- گفت: صبح امروز هنگامی که سرگرم آماده کردن ویترین طلافروشی‌ام بودم 2زن به بهانه خرید انگشتری طلا وارد مغازه‌ام شدند، یکی از آنها که جوان‌تر بود دائما سفارش می‌داد که دستبند و گردنبندهایی را که در ویترین مغازه بود برایش بیاورم و من هم این کار را انجام دادم اما چند دقیقه بعد، آنها بدون آنکه طلایی بخرند از مغازه بیرون رفتند.

وی افزود: دقایقی از رفتن آنها نگذشته بود که متوجه ناپدید شدن چند قطعه طلا شدم، وقتی به بازبینی فیلم دوربین مداربسته‌ای که در مغازه‌ام نصب کرده بودم، پرداختم، توانستم 2 زن شیاد را که در حال سرقت طلاها بودند، شناسایی کنم.

بدین ترتیب با شکایت مرد طلافروش، تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد اما در حالی که دستگیری سارقان بی‌نتیجه مانده بود، اواخر سال گذشته ۳ طلافروش تهرانی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از 2 زن به اتهام سرقت از طلافروشی‌هایشان شکایت کردند.
ماموران پلیس هنگامی که در جریان بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته‌ای که در این مغازه‌ها نصب شده بود، دریافتند که این 3سرقت نیز توسط همان زنان تحت‌تعقیب صورت گرفته است، بنابراین عملیات تعقیبی گسترده‌ای را آغاز کردند و سرانجام با به دست آوردن اطلاعاتی درباره زنان سارق، مدتی قبل این 2 زن سارق را هنگام اجرای نقشه سرقت از یک طلافروشی دیگر به دام انداختند.

در حالی که متهمان منکر ارتکاب هرگونه جرمی بودند ۴ طلافروش با ارائه فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته مغازه‌شان، دست سارقان را رو کردند.

بازپرس پرونده با احتمال اینکه متهمان مرتکب سرقت‌های دیگر هم شده‌اند، آنها را در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار داد که در جریان تحقیق از آنها، 28شاکی دیگر از نقاط مختلف کشور زنان سارق را شناسایی کرده و از آنها شکایت کردند.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از زنان به نام پوران دارای 9 فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت در شهرستان‌های مختلف است.

صبح دیروز این 2 زن برای آخرین بار مقابل بازپرس علیزاده قرار گرفتند و با قبول اتهام سرقت‌های زنجیره‌ای از طلافروشی‌های سراسر کشور، با قرار 200 میلیون تومانی روانه زندان شدند.

بازپرس پرونده با اعلام این خبر گفت: کیفرخواست این 2 زن به اتهام سرقت صادر شده است.

کد خبر 66304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز