گروه حوادث- آزاده مختاری: خدمتکار جوان برای سرقت از خانه‌ها شگرد عجیبی داشت. این زن با ریختن داروی بیهوشی در غذای افراد خانواده، باعث می‌شد آنها به خواب عمیقی فرو روند تا وی بتواند نقشه سرقت را اجرا کند

13 شهریور ماه زن  میانسالی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران رفت و از خدمتکارش به اتهام سرقت شکایت کرد.

این زن در توضیح ماجرا به ماموران گفت: چند روز قبل، از طریق یکی از شرکت‌های خدماتی، خدمتکار 28 ساله‌ای به نام مریم را استخدام کردم تا در انجام کارهای خانه کمکم کند.

او زن خوبی به‌نظر می‌رسید و وقتی بر سر دستمزد با یکدیگر به توافق رسیدیم، به خانه ما آمد و کارش را شروع کرد.

در مدت 3 روزی که این زن در خانه ما کار می‌کرد، من و دیگر اعضای خانواده‌ام همیشه گیج و خواب آلود بودیم و دوست داشتیم بخوابیم تا اینکه بعد از گذشت 3 روز مریم به بهانه‌ای از کار کردن در خانه ما انصراف داد و دیگر او را ندیدیم.

چند روز بعد از رفتن وی بود که متوجه شدیم زمانی که مریم در خانه ما بوده با ریختن داروی بیهوشی در غذا، باعث می‌شده است که ما به خواب فرو برویم و در فرصت به دست آمده اموال باارزش خانه را به سرقت برده است و برای همین تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

دومین سرقت خواب آلود

با اظهارات این زن، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت اما در حالی که تحقیقات برای دستگیری مریم ادامه داشت کارآگاهان در جریان شکایت سرقت دیگری قرار گرفتند که توسط یک خدمتکار صورت گرفته بود.

وقتی مشخص شد در این سرقت نیز زن خدمتکار با ریختن داروی بیهوشی در غذای صاحبخانه، نقشه سرقت اموال او را عملی کرده است، ماموران به چهره‌نگاری وی پرداختند و متوجه شدند این سرقت نیز توسط مریم صورت گرفته است.

با این اطلاعات، ماموران که خود را برابر یک سارق حرفه‌ای می‌دیدند برای به دست آوردن ردی از مریم عازم شرکت خدماتی‌ای شدند که او را به مالباختگان معرفی کرده بود، اما بررسی‌ها نشان ‌داد این زن بعد از اجرای نقشه سرقت‌هایش به بهانه اینکه دیگر حاضر نیست به‌عنوان خدمتکار کار کند، تمامی مدارکش را از شرکت خدماتی پس گرفته و با مراجعه به یک شرکت دیگر سرقت‌هایش را  از سر گرفته است.

از آنجا که احتمال می‌رفت این زن به فعالیت‌های مجرمانه‌اش ادامه دهد، تصویر چهره‌نگاری شده او در اختیار تمامی شرکت‌های خدماتی که در زمینه استخدام خدمتکار فعالیت می‌کنند، قرار گرفت.

چند روز بعد مسئولان یکی از شرکت‌ها با پلیس تماس گرفتند و مدعی شدند زن جوانی که شباهت زیادی به مریم دارد برای پیدا کردن کار به شرکت آنها رفته است.

به این ترتیب ماموران عازم این شرکت شدند و با مشاهده مریم در آنجا، وی را دستگیر کردند.

می‌خواستم پولدار شوم

زن جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌ها اعتراف کرد و گفت: بعد از اینکه به‌عنوان خدمتکار وارد خانه طعمه‌هایم می‌شدم با ریختن داروی بیهوشی در غذای صاحبخانه، آنها را بیهوش می‌کردم و طلا و جواهرات، وجوه نقد، ظرف‌های قیمتی و لباس‌های با ارزش آنها را به سرقت می‌بردم.

من می‌خواستم هر طوری شده پولدار شوم و به همین دلیل بود که با این شگرد از خانه‌ها سرقت می‌کردم.

10 میلیون تومان سرقت

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم تا‌کنون با این شگرد به 3 خانه دستبرد زده و حدود 10 میلیون تومان پول و جواهرات به سرقت برده است.

وی با هشدار به شرکت‌های خدماتی درخصوص دقت در نحوه استخدام و گزینش خدمتکاران، از افرادی که طعمه این زن سارق قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی وی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 66005038 تماس بگیرند.

کد خبر 65297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز