شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان سارق که قصد داشت به اروپا سفر کند، وقتی به ترکیه رسید دستگیر شد

و 2 سال را در زندان‌های این کشور گذراند. با بازگشت این مرد به ایران، ماموران وی را به اتهام خروج غیرقانونی از کشور در فرودگاه امام خمینی دستگیر کردند.
جمعه گذشته ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی مرد جوانی را که از سوی پلیس ترکیه از این کشور اخراج شده بود، هنگام بازگشت به ایران به اتهام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت کردند.

با انجام تحقیقات، ماموران دریافتند وی یک سارق کف زن است که مدتی قبل به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است اما بعد از دستگیری و گذراندن دوره محکومیتش در ترکیه، از این کشور اخراج شده است.

روز گذشته هنگامی که این مرد جوان مقابل قاضی بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 9تهران- قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: 2 سال قبل تصمیم گرفتم به اروپا سفر کنم اما از آنجا که نتوانستم به‌صورت قانونی  روادید تهیه کرده و از کشور خارج شوم، تصمیم گرفتم به‌صورت غیرقانونی به اروپا سفر کنم.

به این ترتیب به غرب کشور رفتم و از آنجا توسط قاچاقچیان انسان وارد خاک ترکیه شدم. در استانبول با 2ایرانی آشنا شدم که ادعا می‌کردند می‌توانند برایم روادید جعلی اروپا تهیه کنند اما از آنجا که این کار مدت زیادی طول می‌کشید، تصمیم گرفتم برای تامین مخارج زندگی‌ام، کف زنی کنم.

بعد از چندین فقره سرقت وقتی یک روز برای گرفتن روادید اروپا به سراغ دوستانم رفتم ماموران پلیس ترکیه که مخفیگاه آنها را شناسایی و محاصره کرده بودند مرا دستگیر و به زندان منتقل کردند.

پس از این ماجرا 2 سال را در زندان‌های ترکیه سپری کردم و با پایان دوران محکومیتم آنها مرا به ایران بازگرداندند.بازپرس مهاجری پس از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و پرونده وی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 64893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز