سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان فرش‌های گران‌قیمت برای آنکه پلیس نتواند آنها را دستگیر کند شگرد عجیبی داشتند.

آنها با سفر به شهرهای مختلف به سرقت از خانه‌ها می‌پرداختند و وقتی احساس می‌کردند پلیس در تعقیب آنهاست، به شهر دیگری می‌رفتند.
سفرهای این 2 سارق حرفه‌ای زمانی پایان یافت که آنها برای ادامه سرقت‌هایشان به شهرستان ارومیه رفتند.

بعد از آنکه مردان جوان به چند خانه در محله‌های اعیان‌نشین این شهر دستبرد زدند، کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان این سرقت‌های شبانه قرار گرفتند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد تمامی سرقت‌ها با استفاده از یک شگرد انجام شده و سارقان بعد از ورود شبانه به خانه‌هایی که صاحبخانه در آنجا حضور نداشت فرش‌های نفیس و گران‌قیمت را به سرقت برده و سپس متواری می‌شدند.

از آنجا که سارقان در همه دستبردهایشان فقط فرش دزدیده بودند، کارآگاهان دریافتند با یک باند حرفه‌ای مواجهند که احتمالا از مجرمان سابقه‌دار هستند.

به این ترتیب بررسی‌ پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس آغاز شد و ماموران تمامی سارقان سابقه‌داری را که در زمینه سرقت فرش‌های گران‌قیمت فعالیت‌ داشتند به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

بن‌بست تحقیقاتی

وقتی در این شاخه از تحقیقات، ماموران به‌ بن‌بست رسیدند، این احتمال که سارقان از شهرهای دیگر به ارومیه آمده باشند، قوت گرفت.

به این ترتیب محدوده جغرافیایی فعالیت آنها شناسایی شد و تیم‌های گشت نامحسوس تمامی محل‌هایی را که احتمال می‌رفت اعضای این باند در آنجا سرقت‌هایشان را ادامه دهند، زیر نظر گرفتند.

مدتی بعد، بررسی‌ها نتیجه داد و یکی از واحدهای گشت پلیس در یکی از محل‌های اعیان نشین شهر متوجه یک خودروی سواری شد که بیش از یک ساعت در کنار خیابان پارک بود و 2 نفر داخل آن نشسته بودند.

‌وقتی ماموران برای بررسی موضوع به طرف این خودرو به راه افتادند، مردان جوان با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشتند و به این ترتیب تعقیب آنها آغاز شد.

با گزارش این ماجرا به مرکز پلیس، گروه‌‌های عملیاتی دیگر نیز وارد عمل شدند و با سد کردن راه فرار مردان مرموز، هر دوی آنها را دستگیر کردند.

سرقت‌های مارکوپولویی

با کشف چند تخته فرش کوچک گران‌قیمت در خودروی متهمان، مشخص شد متهمان همان سارقان تحت تعقیب هستند و به این ترتیب بازجویی از آنها آغاز شد.

متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت از خانه‌های اعیانی در ارومیه اعتراف کردند و گفتند: بعد از پرسه‌زدن در محله‌های شمال شهر، خانه‌هایی را که کسی در آنها حضور نداشت شناسایی کرده و با استفاده از تاریکی شب نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.

ما در این سرقت‌ها فقط فرش‌های نفیس و گران‌قیمت را به سرقت می‌بردیم و سپس آنها را به یک مالخر می‌فروختیم.

آنها همچنین درخصوص شگرد خود برای سرقت مدعی شدند: ما برای آنکه به دام پلیس نیفتیم، مرتب به شهرهای مختلف سفر می‌کردیم و در پوشش‌ رهگذر، پیک موتوری یا فروشنده دوره‌گرد در محله‌های اعیان‌نشین این شهرها پرسه می‌زدیم تا بتوانیم خانه‌های مورد نظرمان را شناسایی کنیم.

سرهنگ عظیمی- رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، فردی که اموال مسروقه را از آنها خریداری می‌‌کرد هم دستگیر شد و متهمان با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 65210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز