مهدی آیینی: سارق ناشناس که محموله طلای یک شرکت اروپایی را در فرودگاه امام خمینی به سرقت برده بود با گذشت چند روز طلاهای مسروقه را به همراه یک نامه در فرودگاه رها کرد و متواری شد.

مدتی قبل نماینده یک شرکت اروپایی که محموله طلا و جواهراتی را به تهران فرستاده بود با این ادعا که بخشی از این محموله در فرودگاه امام خمینی ناپدید شده است، در دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران طرح شکایت کرد.

نماینده این شرکت در تشریح ماجرا به بهروز مهاجری - بازپرس شعبه اول دادسرا- گفت: مدت‌هاست که نمایندگی یک شرکت اروپایی ساخت زیور آلات قیمتی در تهران را بر عهده دارم اما مدتی قبل مسئولان این شرکت با من تماس گرفتند و گفتند که به جای ارسال یک محموله 20 هزار فرانکی جواهرات برای یکی از نمایندگی‌های خارجی خود، آن را اشتباهی برای من فرستاده‌اند.

در حالی که 5 روز از ماجرای ارسال این محموله به تهران گذشته بود، به سرعت خودم را به فرودگاه امام‌خمینی رساندم تا براساس خواسته مسئولان شرکت، محموله را برگشت دهم اما در کمال تعجب متوجه شدم بخشی از این محموله در فرودگاه ناپدید شده است.

به‌دنبال اظهارات این مرد، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه امام خمینی تحقیقات تخصصی برای کشف راز ناپدیدشدن طلاها را آغاز کردند.

آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند شرکت هواپیمایی که وظیفه حمل محموله جواهرات به ایران را بر عهده داشت، پس از انتقال این محموله به کشور، آن را به یکی از شرکت‌های خصوصی انبارداری در فرودگاه امام خمینی تحویل داده است.

اما چند روز بعد وقتی مامور شرکت هواپیمایی برای پس گرفتن جواهرات به انبار مورد نظر رفته است، پس از تحویل گرفتن محموله متوجه شده بود وزن آن کم شده و بخشی از طلاها به سرقت رفته است.

با مشخص شدن این موضوع چند مظنون دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند اما در حالی که تحقیقات قضائی و پلیسی برای کشف این معما ادامه داشت، ماموران حراست شرکت هواپیمایی  متوجه بسته مشکوکی شدند که جلوی این شرکت رها شده بود.

ماموران پس از باز کردن این بسته متوجه مقداری طلا و جواهرات به همراه یک نامه شدند که در کنار جواهرات به چشم می‌خورد.

در نامه آمده بود: «من همان فردی هستم که پس از ورود محموله طلا و جواهرات به انبار فرودگاه وارد آنجا شدم و با دیدن محموله وسوسه شدم تا مقداری از طلاها را به سرقت ببرم.

اما پس از مدتی دچار عذاب وجدان شده و تصمیم گرفتم طلا‌های سرقتی را بر گردانم و به همین دلیل آنها را داخل بسته قرار داده‌ام.»

پس از گزارش این ماجرا به بازپرس مهاجری، وی دستور ارسال طلاهای کشف شده به کشور اروپایی  را صادرکرد و به ماموران دستورداد تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق مرموز ادامه دهند.

کد خبر 59910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز