گروه حوادث: سارق جوان که به بهانه تماس کوتاه، تلفن همراه رهگذران را به سرقت می‌برد بعد از دستگیری به سرقت 30 گوشی تلفن همراه با این شگرد اعتراف کرد.

 بعدازظهر 16 مهر، ماموران کلانتری 142 کن هنگام گشتزنی در خیابان‌های غرب تهران متوجه مرد جوانی شدند که قصد داشت با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراه یک رهگذر را سرقت کند. 

آنها با مشاهده این صحنه به طرف مرد جوان رفتند و او را قبل از آنکه بتواند فرار کند دستگیر کردند.

بعد از دستگیری سارق گوشی، مرد رهگذر در جریان تحقیقات پلیسی مدعی شد: در حال عبور از خیابان بودم که این مرد سد راهم شد.

او با گفتن این جمله که کار مهمی دارد، خواست تا گوشی تلفن همراهم را برای تماسی ضروری در اختیارش قرار دهم اما وقتی از انجام این کار امتناع کردم، وی چاقویی از جیبش خارج کرد و با تهدید ‌خواست گوشی‌ام را سرقت کند.

من هم در برابر درخواست وی مقاومت کردم تا اینکه خودروی گشت پلیس رسید و او پا به فرار گذاشت.  با اظهارات این مرد، سارق جوان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در تحقیقات انجام شده از وی مشخص شد او پیش از این نیز به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه رهگذران تحت تعقیب پلیس بوده است.

من یک تماس ضروری دارم

مرد سارق که مدعی بود بیشتر سرقت‌ها را با همدستی یکی از دوستانش انجام داده است در تشریح نحوه این سرقت‌ها گفت: من و همدستم با پرسه زدن در محل‌های خلوت، افراد کم سن و سالی را که تلفن همراه داشتند شناسایی می‌کردیم.

سپس به بهانه تماس ضروری گوشی آنها را گرفته و پا به فرار می‌گذاشتیم و در مواردی که آنها از دادن گوشی امتناع می‌کردند، با ضرب و شتم و تهدید چاقو نقشه خود را عملی می‌کردیم اما در آخرین سرقت وقتی قصد داشتم با تهدید چاقو گوشی رهگذری را سرقت کنم ماموران سررسیدند و دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه- رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: متهم تا‌کنون به سرقت 30 گوشی تلفن همراه با این شگرد در مناطق پونک، جنت‌آباد، بلوار آیت‌الله کاشانی، اطراف پل گیشا و بزرگراه شهید ستاری اعتراف کرده است و 15 نفر از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی او را شناسایی کرده‌اند.

وی از افرادی که با این شگرد از آنها سرقت شده است خواست برای شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی یا شعبه چهارم دادیاری در دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند

کد خبر 66401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز