گروه حوادث: مرد جوان وقتی فهمید خانواده‌ دوست قدیمی‌اش برای شرکت در یک میهمانی شبانه خانه را ترک کرده‌اند نقشه سرقت از آنجا را طراحی کرد.

این مرد با همدستی 2  نفر از دوستانش قدم به خانه ویلایی گذاشته و بعد از شکستن در گاوصندوق بیش از 700 میلیون تومان اوراق بهادار، پول و طلا را به سرقت برد.

شامگاه 12 مرداد، ماموران کلانتری 134 شهرک غرب در جریان سرقت میلیونی از یک خانه ویلایی در این منطقه قرار گرفتند و برای بررسی موضوع عازم محل سرقت شدند.

بعد از حضور ماموران در محل مرد صاحبخانه در تشریح ماجرای سرقت گفت: به همراه اعضای خانواده‌ام برای شرکت در یک میهمانی خانه را ترک کرده بودیم اما بعد از بازگشت، متوجه شدیم افراد ناشناس وارد خانه شده و با شکستن در گاوصندوق 700 میلیون تومان اوراق بهادار به همراه 7 میلیون تومان جواهرات و پول نقد را به سرقت برده‌اند. 

با اظهارات این مرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت آغاز شد.

گروه تحقیق در بررسی‌های اولیه به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد سرقت میلیونی از سوی افرادی آشنا صورت گرفته است؛

چرا که سرنخ‌‌های به جا مانده در صحنه سرقت از این حکایت داشت که سارقان از قبل می‌دانستند در این خانه گاوصندوق بزرگی وجود دارد و برای شکستن در گاوصندوق وسایل پیشرفته‌ای با خود به همراه داشتند.

از سوی دیگر، زمان ورود سارقان به خانه ویلایی دقایقی بعد از خروج صاحبخانه بود و این مسئله نشان می‌داد متهمان از جریان میهمانی شبانه مالباخته مطلع بوده و به همین خاطر نقشه سرقت از آنجا را عملی کرده‌‌اند. 

با این اطلاعات، کارآگاهان به شناسایی افرادی پرداختند که با اعضای خانه آشنایی داشتند و در این میان، به یکی از دوستان قدیمی پسر خانواده به نام مرتضی مشکوک شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد در جریان تماس‌های تلفنی خود با پسر خانواده از ماجرای میهمانی شبانه باخبر شده و به همین خاطر احتمال می‌رفت در این سرقت نقش داشته باشد.

با این سرنخ، کارآگاهان تمامی حرکات مرتضی را زیر نظر گرفتند و وقتی متوجه شدند وی چند روز بعد از سرقت مقداری اوراق بهادار به فروش رسانده است با دریافت دستور قضائی او را بازداشت کردند.

با کشف تعدادی از اوراق بهادار مسروقه در خانه این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در جریان بازجویی‌ها به سرقت از خانه ویلایی اعتراف کرد.

وی گفت: مدت‌ها بود که با پسر مالباخته دوست بودم و می‌دانستم در گاوصندوق خانه آنها مقدار زیادی اوراق بهادار وجود دارد؛

به همین خاطر وقتی شنیدم آنها قرار است برای رفتن به یک میهمانی خانه را ترک کنند با همدستی 2 نفر از دوستانم دست به کار شدیم و بعد از ورود به خانه، نقشه سرقت را عملی کردیم.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه- رئیس پایگاه 2  پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از اظهارات متهم، همدستان او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت میلیونی اعتراف کردند

کد خبر 66589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز