دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: استقلال حداقل طی یک سال اخیر خاطره خوشی از پیکان ندارد.

 تیمی که زمانی کابوس پرسپولیسی‌ها بود و در چند دوره متوالی در لیگ‌برتر موفق به شکست سرخ‌ها شده بود اکنون روبه‌روی آبی‌پوشان پایتخت قصد خودنمایی دارد. پیکان سال گذشته موفق شد دوبار در بازی‌های رفت و برگشت رقابت‌های لیگ‌برتر استقلال را شکست دهد. در دیدار رفت حجازی روی نیمکت سرمربیگری استقلال نشسته بود و در برگشت کریمی اما این‌بار همه چیز فرق می‌کند. چراکه حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال کار را برای پیکان دشوار کرده است.

 جنگ روانی علیه پیکان

طی هفته‌های گذشته برخی منابع سعی می‌کردند علیه پیکان جنگ روانی به راه بیاندازند این اولین‌بار نیست که تیم‌های متوسط که به صدر جدول لیگ‌برتر می‌رسند به داشتن جادوگر متهم می‌شوند، جنگ روانی‌ای که اتفاقاً در کوتاه مدت شرایط حریف را به هم ریخته است. با این حال بر هیچکس پوشیده نیست که تیم جوان مدیرروستا با‌انگیزه و تلاش به بالای جدول لیگ‌برتر رسیده است.مدیرروستا چندی‌پیش در واکنش به بازی حساس تیمش برابر استقلال گفته بود:‌ «نمی‌بازیم چون می‌خواهیم فعلاً از صدرنشینی لذت ببریم.»

از این گذشته مسئولان باشگاه پیکان طی چند روز اخیر تلاش کرده‌اند تا کادر‌فنی و بازیکنان را با روحیه بهتری به مصاف استقلال بفرستند. گفته می‌شود مدیرعامل این باشگاه بابت حاشیه‌هایی که اخیراً علیه پیکان راه‌اندازی شده، شدیداً دلخور است.

 قلعه‌نویی: پیکان را شکست می‌دهیم

امیر قلعه‌نویی گفت: «با شکست تیم پیکان به صدر جدول رده‌بندی نزدیک‌تر می‌شویم.»
سرمربی تیم استقلال درباره بازی امروز تیمش با پیکان قزوین اظهار داشت: «ابتدا باید به مدیرروستا تبریک بگویم چرا‌که او یکی از مربیان خوب کشور است که با وجود سن کم و آغاز تازه کارش، دارای سبک است و نتایجی که به دست آورده نیز بر اساس همین تفکر و سبک خاص بوده است. تیم پیکان نیز دو فصل پشت سر هم استقلال را شکست داده است و به اصطلاح گربه سیاه تیم ما بوده.  با این حال برای آن که به صدر جدول نزدیک شویم و روند رو به رشدی که آغاز شده است را ادامه دهیم احتیاج به هر 3 امتیاز بازی داریم.»

وی افزود: «نقطه قوت تیم پیکان خط هافبک این تیم است و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار بازیکنان میانی این تیم به خصوص طهماسبی ،کاپیتان پیکان که حرکات این تیم از سمت او آغاز می‌شود،‌ داریم. البته پیکان نقاط ضعفی نیز دارد که درباره آنها صحبت نمی‌کنم.»
قلعه‌نویی افزود: «استقلال اکنون پس از چند برد پیاپی به شرایط ایده‌آلی رسیده، بنابراین تنها هدف‌مان کسب 3 امتیاز است.»

قلعه‌نویی درباره حضور مدیرعامل باشگاه استقلال در تمرینات این تیم نیز گفت: «باید از آشتیانی و انصاری تشکر کنم چرا که آنها در سفرهای شهرستان‌ها و همچنین برخی تمرین‌ها حضور فعالی داشته که این حضور می‌تواند کمک روحی بسیار خوبی برای ما و بازیکنان باشد. ضمن آن که مشکلات مالی تیم نیز تا اندازه زیادی مرتفع شده و حضور مسئولان باشگاه در تمرینات به طور کامل برای استقلال مفید و سازنده است.»

سرمربی تیم استقلال درباره سفر رضا رجبی ،آنالیزور این تیم به برزیل نیز گفت: «به طور مداوم با رجبی در تماس هستم و از او خواسته‌ام حتی اگر لازم است زمان بیشتری در برزیل بماند و با حوصله بازیکنان مورد نظر ما را انتخاب کند. بی‌تردید اگر بازیکنان خوبی را پیدا کنیم یک یا دو بازیکن را جذب خواهیم کرد. البته تاکنون رجبی دو مهاجم و یک بازیکن خط میانی را به ما معرفی کرده است و بررسی درباره انتخاب این بازیکنان همچنان ادامه دارد.»

قلعه‌نویی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت استقلال جذب بازیکن در خط حمله است، گفت: «دلیل اصلی این کار درگیری استقلال در 3 جام مختلف است و به همین دلیل می‌خواهیم خط حمله را تقویت کنیم اما این موضوع به معنای نارضایتی از مهاجمان نیست. تیم ما در 4، 5 بازی اخیر خود 20 گل به ثمر رسانده یا در مقابل پاس همدان چهار گل وارد دروازه حریف کرده است که هیچگاه چنین نتیجه‌ای در همدان سابقه نداشته. به همین دلیل از مهاجمان تیم راضی هستیم و تنها قصد تقویت خط حمله استقلال را داریم.»

سرمربی استقلال درباره شایعه استخدام جادوگر توسط تیم پیکان نیز گفت: «به این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارم و از مطبوعات هم می‌خواهم که من را وارد این مسائل نکنند.»
قلعه‌نویی در پایان پیرامون برخی مسائل پیش آمده میان خود و رسانه‌ها گفت: «مطبوعات یکی از ارکان اصلی ورزش هستند اما انتظار ما این است که یک تعامل خوب و مثبت میان تیم‌ملی و باشگاه‌ها با مطبوعات ایجاد شود.»

پاداش 20 میلیونی برای استقلالی‌ها

پیروزی‌های اخیر استقلال در لیگ‌برتر باعث شده تا علی انصاری 20 میلیون پاداش برای بازیکنان در نظر بگیرد. او این مبلغ را در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار خواهد داد تا با صلاحدید واعظ‌آشتیانی و همچنین کادر فنی بین بازیکنان تقسیم شود. این اولین باری است که انصاری به صورت شخصی برای استقلال هزینه می‌کند.

غیبت کاظمی مقابل پیکان

هافبک تیم استقلال در بازی امروز مقابل پیکان قزوین به دلیل محرومیت غایب خواهد بود.
به گفته مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال این تیم برای بازی امروز، حسین کاظمی را به دلیل 3 اخطاره بودن در اختیار خواهد داشت.

آخرین خبرها حاکی از آن است که قلعه‌نویی قصد دارد در بازی امروز وحید طالب‌لو، پژمان منتظری، پیروز قربانی، هادی شکوری، میثم منیعی، خسرو حیدری، مجتبی جباری، جان‌واریو، یدالله‌اکبری، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور را به عنوان ترکیب اصلی به میدان بفرستد. بازی‌های قابل توجه میثم منیعی هافبک چپ استقلال و خسرو حیدری در جناح راست امیدواری‌های قلعه‌نویی را برای رسیدن به برد دو چندان کرده است.

تنها غایب پیکان نیز میثم خسروی است که به دلیل 3 اخطاره بودن نمی‌تواند تیمش را در بازی امروز همراهی کند.

استقلال در حال حاضر با 18 امتیاز در جایگاه چهارمی جدول لیگ‌برتر قرار دارد. بازی حساس امروز را سعید مظفری‌زاده قضاوت خواهد کرد.

 ماجدی:‌ می‌خواهند تیم ما را با حاشیه پایین بیاورند

میرشاد ماجدی گفت:‌  «استقلال یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر است که باحمایت و پشتوانه هواداران همیشه یکی از مدعیان  است.   استقلال مربی کاربلدی به نام امیرقلعه‌نویی دارد که از نقاط قوت این تیم به شمار می‌آید. با این وجود قطعاً بازی آسانی را مقابل استقلال پیش‌رو نداریم.»

ماجدی درباره اینکه این تیم از یک جادوگر برای تقویت توانایی خود بهره می‌برد گفت:‌ «هر کس که به این مسائل و حواشی دامن می‌زند، مشخص است که خود به جادو  و خرافات اعتقاد دارد. در عصر تکنولوژی و ارتباطات مطرح کردن این مسائل بیشتر به یک شوخی می‌ماند. ظاهراً دوستانی که مدعی‌اند پیکان جادوگر دارد می‌خواستند با مطرح کردن این بحث خنده‌دار سینی «گل‌آقا نشان» را به دست آورند. آنها می‌خواهند پیکان را با جنگ‌روانی پایین بکشند.»

کد خبر 66734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز