سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

کریم اعظمی: هفته دوازدهم لیگ‌برتر روز تلخی را برای سپاهان، سایپا، داماش گیلان و پاس همدان رقم زد.

تا انگین فیرات، رضا فروزانی و وینگو بگوویچ در آستانه اخراج قرار بگیرند و بیژن ذوالفقارنسب هم از سمت خود استعفا کند تا مسئولان داماش در فکر آوردن یک مربی جدید باشند.

 ساکت، تحت فشار هیأت‌مدیره

سپاهانی‌ها به هیچ‌عنوان تصور نمی‌کردند که پس از جدایی لوکا بوناچیچ دیگر روزهای خوش گذشته را تجربه نکنند. آنها با آوردن ویرای برزیلی، لیگ‌برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام‌حذفی را در فصل گذشته از دست دادند و آمدن فیرات هم که سابقه سرمربیگری در هیچ ‌تیمی را نداشت یک اشتباه بزرگ بود و حالا این مربی هم در آستانه اخراج قرار دارد.

سپاهان هفته گذشته در یک بازی خانگی مغلوب پیکان شد و این هفته هم در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس باخت تا شایعات درخصوص اخراج فیرات شدت بیشتری بگیرد.
برای سپاهان اما یک قصه تکراری وجود دارد و آن هم اخراج سرمربی است. آنها در این چند سال از لحاظ مالی قراردادهای سنگینی را با مربیان خارجی امضا کردند و حالا برای کنار گذاشتن فیرات باید حق و حقوق او را به طور کامل پرداخت کنند.

این موضوع به هیچ عنوان برای اعضای هیأت‌مدیره سپاهان خوشایند نیست و گفته می‌شود که محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه تحت فشار اعضای هیأت‌مدیره قرار گرفته و آنها از روند انتخاب سرمربی پس از جدایی بوناچیچ به شدت ناراضی‌اند.

برای سپاهان شاید کنار گذاشتن فیرات یک تصمیم منطقی باشد ولی مسائل مالی اجازه نمی‌دهد که ساکت با این موضوع به‌راحتی کنار بیاید و به فکر آوردن مربی جدید باشد.
بعد از شکست خانگی سپاهان مقابل پیکان شایعات زیادی درخصوص رسول کربکندی در این تیم شنیده شد و حالا این موضوع به طور جدی‌تری عنوان شده و گویا این مربی گزینه اصلی سپاهان است.

البته ساکت در این چند سال نشان داده که به هیچ عنوان موافق مربی داخلی نیست ولی هیأت‌مدیره سپاهان بعید به نظر می‌رسد که این‌بار با حضور مربی خارجی در این تیم موافقت کند. هنوز اتفاقی درخصوص فیرات نیفتاده و هیأت‌مدیره تصمیمی در مورد اخراج این مربی نگرفته و حتی گفته می‌شود که شاید سپاهانی‌ها تا بازی بعدی به این مربی فرصت بدهند. در ضمن شایعاتی هم شنیده می‌شود که شاید یک مربی اصفهانی به عنوان دستیار به کادر فنی سپاهان اضافه شود.

کربکندی که حالا شایعه رفتنش به سپاهان بیش از گذشته شنیده می‌شود در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را تکذیب می‌کند. او می‌گوید: «هیچ مذاکره‌ای با سپاهان نداشته‌ام و این مسائل فقط در حد شایعه است. البته اگر آنها خواهان مذاکره باشند به طور حتم شرایط را بررسی خواهم کرد.»

 ذوالفقارنسب، گزینه اصلی سایپا

حتی رفتن پیر لیت‌بارسکی هم بحران سایپا را از بین نبرده و آنها با کادر فنی جدید هم همچنان می‌بازند. سایپا با رضا فروزانی و جواد منافی، مربیان مورد علاقه دایی فعلاً روندی نزولی دارد و شکست خانگی مقابل مقاومت سپاسی به هیچ عنوان نمی‌تواند برای نارنجی‌پوشان قابل هضم باشد.

آخرین اخبار از باشگاه سایپا حاکی از آن است که علی دایی اصرار زیادی دارد تا فروزانی و منافی حداقل تا بازی بعدی هدایت این تیم را برعهده داشته باشند. از طرفی سجادی مدیرعامل سایپا فعلاً تمایلی برای عوض‌کردن کادر فنی ندارد ولی گفته‌می‌شود که سایپایی‌ها مذاکراتی را با بیژن ذوالفقارنسب انجام داده است.

بعید به نظر می‌رسد تا قبل از بازی با مس کرمان تغییری در کادر فنی سایپا
 به وجود بیاید ولی شکست در بازی بعدی به طور حتم همه چیز را تغییر خواهد داد. ذوالفقارنسب که می‌گویند استعفایش از داماش بی‌ربط به احتمال پیوستنش به سایپا نیست در این خصوص می‌گوید: «استعفای من ربطی به سایپا نداشت و هیچ مذاکره‌ای هم با این تیم انجام نداده‌ام و اصلاً بعید می‌دانم که با آنها صحبت کنم چون فعلاً می‌خواهم استراحت کنم.»

استیلی: به داماش نمی‌روم

پس از تغییر و تحولاتی که در پگاه گیلان صورت گرفت و این تیم به داماش تغییر نام داد، احتمال می‌رفت که کادر فنی هم تغییر کند  ولی ذوالفقارنسب قبل از اینکه اخراج شود استعفا داد و حاضر نیست دیگر در این تیم کار کند. او می‌گوید: «قطع همکاری به نفع هر دوطرف است و یک سری مسائل که دوست ندارم راجع به آنها حرف بزنم باعث شد تا استعفا بدهم.»

از حمید استیلی اما به عنوان اصلی‌ترین گزینه داماش نام برده می‌شود اما مربی سابق پرسپولیس می‌گوید: «من مدتی پیش با آقای عابدینی حرف زدم و از لطف ایشان ممنونم ولی با صراحت گفتم که نمی‌توانم به داماش بروم چون در تهران به دنبال کارهای شخصی‌ام هستم و قرار است یک ماه دیگر هم به برزیل و هلند بروم تا در کلاس‌های مربیگری شرکت کنم.»

در شرایطی که استیلی به داماش پاسخ منفی داده است، مسئولان این باشگاه درصدد انتخاب چند گزینه هستند و می‌گویند استانکو هم شانس زیادی برای آمدن به این تیم دارد. البته جالب اینجاست که عابدینی هنوز با استعفای ذوالفقارنسب موافقت نکرده است.

پورحیدری:‌ از وینگو حمایت می‌کنم

پاس همدان که در یک بازی خانگی چهار گل از استقلال تهران خورد این‌بار در خارج از خانه با 5 گل از فولاد خوزستان شکست خورد تا بگوویچ هم درآستانه برکناری قرار بگیرد.
منصور پورحیدری، مدیرفنی پاس همدان اما با قاطعیت از بگوویچ حمایت می‌کند. او می‌گوید: «ما به هیچ عنوان علاقه‌ای به تغییرات نداریم و از بگوویچ حمایت می‌کنیم.»

پورحیدری تاکید می‌کند: «در این دوبازی شرایطی به وجود آمد که نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم ولی فوتبال همیشه غیرقابل پیش‌بینی است و باید منتظر هر اتفاقی باشیم.» عضو سابق هیأت‌مدیره استقلال و مدیرفنی پاس در پایان گفت: «با قاطعیت می‌گویم که به هیچ عنوان قصد تغییر سرمربی را نداریم.»

کد خبر 66826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز