یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس با درخشش علیرضا نیکبخت‌واحدی موفق شد در اولین روز هفته دوازدهم لیگ‌برتر سپاهان را شکست دهد.

در این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت محسن ترکی برگزار شد تیم پرسپولیس در یک بازی هماهنگ و هجومی و به دور از اشتباهاتی که در بازی‌های پیش در خط دفاع داشت توانست با درخشش دوباره مهاجم خود نیکبخت واحدی با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم سپاهان بگذرد.

اولین گل این بازی را ابتدا کریم باقری در دقیقه 17 برای پرسپولیس به ثمر رساند. باقری با ضربه سر پرتاب بلند اوت سپهر حیدری را وارد دروازه سپاهان کرد. پس از این گل عطش بازیکنان پرسپولیس برای گلزنی بیشتر شد اما گل دقیقه 24 عماد رضا برای سپاهان بازیکنان پرسپولیس را آرام کرد. سپاهانی که در فکر انتقام از بازی آخر فصل پیش خود با پرسپولیس بودند در دقیقه 34 باز هم توسط عماد رضا به گل رسیدند.

فکر انتقام آن‌ها از پرسپولیس حداقل در یک نیمه محتمل به نظر می‌رسد تا این که علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکنی که در لیست محبوب‌ترین بازیکنان جهان جای گرفته است [در همین رابطه] دلیل محبوبیت خود را نشان داد: یک گل در دقیقه 45 نیمه اول و بازگشت پرسپولیس و هوادارانش به بازی.

در نیمه دوم یاران افشین قطبی دوباره عطش خود را برای گل‌زنی نشان دادند و با یک بازی هجومی به تیم سپاهان فشار آوردند. حملات پرسپولیس دوباره نتیجه داد و یک بار دیگر بازیگر محبوب پرسپولیسی‌ها پاس گل علی کریمی را در دقیقه 63 به گل تبدیل کرد.

پس از این گل این بار سپاهانی به دروازه پرسپولیس فشار آوردند اما تلاش‌های آن‌ها با وجود موقعیت‌هایی خطرناکی که بر روی دروازه پرسپولیس خلق کرد نتیجه نداد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

در این دیدار محسن ترکی مازیار زارع، سپهر حیدری و نیکبخت را از پرسپولیس و مهدی جعفرپور از سپاهان را با کارت زرد جریمه کرد. هادی عقیلی در نیمه دوم پس از دریافت کارت زرد دوم و با دریافت کارت قرمز، از زمین اخراج شد تا سپاهان در دقایق پایانی 10 نفره بازی کند.

پرسپولیس در پایان این بازی با کسب سه امیتاز دیگر 21 امتیازی شد و پس از تیم‌های ذوب‌آهن، پیکان موقتا به جایگاه سوم جدول صعود کرد. در صورتی که استقلال سه امتیاز  بازی هفته دوازدهم خود به‌دست نیاورد پرسپولیس در جایگاه سوم باقی خواهد ماند.

اشک‌های مهاجم پرسپولیس
از نکات جالب توجه این بازی اشک‌های مهاجم جوان برزیلی پرسپولیس پس از بازی بود. دی کارمو مهاجم که در دیدار برابر سپاهان چند موقعیت گل را از دست داد در پایان این دیدار با چشمانی گریان راهی رختکن شد.

به گزارش مهر مهاجم برزیلی پرسپولیس که در دیدار برابر سپاهان سه موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد بعد از به صدا در آمدن سوت پایان این دیدار در حالی که به شدت گریه می کرد قصد ورود به رختکن را داشت که برخی بازیکنان خواستار حضور او مقابل تماشاگران شدند.

در این میان دی کارمو با حضور مقابل جایگاه تماشاگران مورد تشویق آنها قرار گرفت و در حالی که به شدت گریه می کرد از آنها به خاطر خراب کردن موقعیت های گل در دیدار امروز برابر سپاهان عذرخواهی کرد.

دیگر بازی‌های هفته دوازدهم
در دیگر بازی‌های هفته دوازدهم لیگ‌برتر  تیم ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر با تساوی 1 بر 1 مقابل استقلال اهواز متوقف شد. با این نتیجه ذوب آهن با 25 امتیاز به طور موقت به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر راه پیدا کرد.

در دیگر بازی‌ها نیز تیم‌های مس کرمان و پیام خراسان در ورزشگاه امام علی کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی 3 بر 3 پایان یافت. در این بازی هیجان انگیز ابتدا پیام با گل محمد سهیمی در دقیقه 21 از میزبان خود پیش افتاد اما در ادامه مس کرمان توانست در دقیقه 70 توسط امیرحسین صادقی نتیجه را جبران کند.

در ادامه بازی تیم پیام خراسان بار دیگر توسط مطوری در دقیقه 72 به گل رسید اما فراز فاطمی در دقیقه 80 بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاند. در لحظات تلف شده نیمه دوم و در حالی که در دقیقه 93 فراز فاطمی گل سوم مس را نیز وارد دروازه پیام کرد، روح الله سلطانی بود که توانست بلافاصله بازی را به تساوی بکشاند.

در دیگر بازی امروز یکشنبه 5 آبان نیز ابومسلم خراسان با نتیجه 3 بر 1 داماش گیلان را شکست داد. در این بازی مختاری در دقیقه 10 (گل به خودی) میثم بائو در دقایق 32 و 59 (پنالتی) گل‌های ابومسلم را به ثمر رساندند و تک گل داماش نیز توسط آدریانو آلوز در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

مقاومت شهید سپاسی شیراز نیز در کرج دست به کاری بزرگ زد و با 2 گل خالقی‌فر تیم سایپا کرج را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

تیم راه آهن نیز با گل دقیقه‌ی 21 سهراب انتظاری در شیراز برق را شکست داد.

در دیگر بازی این هفته هم فولاد خوزستان در یک بازی پرگل با نتیجه 5 بر یک از سد پاس همدان گذشت.

بازی دو تیم ملوان و صباباتری هم که قرار بود طبق برنامه در این روز برگزار شود لغو شد.

هفته دوازدهم با بازی تیم‌های استقلال و پیکان که روز دوشنبه برگزار می‌شود به پایان خواهد رسید.

کد خبر 66700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز