یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

کریم‌اعظمی: استقلالی‌ها خیلی زود به یک ستاره رسیدند، فوتبالیستی که عاشق بازی زین‌الدین زیدان است.

و چند سال پیش که تازه در فوتبال ایران چهره شد در مصاحبه‌ای گفت: «زیدان قبل از اینکه صاحب توپ شود تصمیم می‌گیرد و من هم دوست دارم مثل او باشم.» قلعه‌نویی بازی استقلال را از هوا به زمین آورده تا جباری تبدیل به ستاره استقلال شود. در ابتدای فصل  او تنها بازیکن استقلال بود که با صداقت از شیوه بازی تیمش ایراد گرفت و خودش را در این سیستم به عنوان یک بازیکن بی‌تأثیر معرفی کرد ولی او در آرایش 2-5-3 که همیشه مورد نقد قرار می‌گیرد، مهندس هندسه نامنظم تیمش شد.

پاس‌گل دادن مهمتر است

  • فکر می‌کنی چه عواملی باعث شد تا مشکلات فنی استقلال نسبت به ابتدای فصل به کمترین حد ممکن برسد؟

در ابتدای فصل هماهنگ نبودیم ولی حالا بازیکنان درک متقابلی از هم دارند و مدیریت هم نقش خوبی داشته است.

  • جالب اینجاست که سبک بازی تو و جان‌واریو شبیه به هم است.

بله، تا حدود زیادی شبیه به هم فوتبال بازی می‌کنیم. او قدرت بازیسازی بالایی دارد و حضور جان‌واریو باعث شده که تیم ما از هر دو جناح راست و چپ قدرت بازیسازی داشته باشد.

  •  مثل اینکه از لحاظ روحی  هم شرایط بهتری نسبت به گذشته داری.

بعضی‌ها مدام این موضوع را مطرح می‌کنند که اصلاً قشنگ نیست. وقتی بازی من در چشم نیست یا گل نمی‌زنم و یا پاس‌گل نمی‌دهم همه از مشکل روحی حرف می‌زنند، وقتی هم گل می‌زنم و یا در چشم هستم می‌گویند مشکلات روحی جباری از بین رفته است. من اصلاً اینطور حرف‌ها را نمی‌پذیرم چون برخی فقط براساس نظر خودشان تحلیل می‌کنند.

  •  استقلال قهرمان می‌شود؟

ما همیشه جزو مدعیان بوده‌ایم و قضیه پارسال هم فرق می‌کرد که یک فصل استثنایی و بد بود.

  •  اصلی‌ترین رقیب استقلال چه تیمی است؟

به نظر من ذوب‌آهن اصلی‌ترین رقیب ما است چون بازیکنان این تیم چند سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و در نقاط مختلف زمین زوج‌های خوبی درست می‌کنند.

  • ولی خیلی‌ها معتقدند که ذوب‌آهن دوام نمی‌آورد.

من نظرم را گفتم و دلایل خاص خودم را هم دارم. البته تعداد مدعیان زیاد است ولی من ذوب‌آهن را رقیب جدی می‌دانم.

  •  زدن 2 گل به پاس همدان اتفاق خوبی بود. مثل اینکه زیاد به گلزنی فکر می‌کنی؟

گل‌زدن مهم و لذت‌بخش است ولی پستی که در آن بازی می‌کنم نیازمند خصوصیات مهمتری است به همین دلیل برای من پاس‌گل دادن و بازیسازی مهمتر از گل‌زدن است.

تیم‌ملی برایم مهم است

برای هیچکس قابل تصور نبود که مجتبی جباری در بازی حساس ایران و کره‌شمالی در ترکیب ثابت قرار بگیرد ولی نمایش فوق‌العاده جباری در بازی با عربستان که برای دقایقی کوتاه وارد زمین شد، این تصمیم علی دایی را به همراه داشت تا جباری را در ترکیب ثابت قرار دهد و او توانست با دادن یک پاس گل به مهدی مهدوی‌کیا جواب اعتماد دایی را بدهد.

جباری می‌گوید: «در تمرینات خیلی خوب کار کرده بودم و خوشحالم که در این بازی مهم در ترکیب ثابت قرار گرفتم. برای من تیم‌ملی خیلی مهم است و نباید جایگاهم را از دست بدهم، در ضمن مهمترین هدفم فعلاً این است که در صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی نقش داشته باشم.»جباری در پاسخ به این سئوال که رفتن به فوتبال اروپا را به بعد از جام‌جهانی موکول کرده‌ای می‌گوید: «هیچ چیز معلوم نیست و نمی‌توانم پاسخ روشنی بدهم چون همه چیز بستگی به پیشنهادها دارد. شاید نیم‌فصل پیشنهاد خوبی داشته باشم، شاید هم در آخر فصل و از حالا نمی‌توانم در مورد آینده حرف بزنم.»

کد خبر 66618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز