همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصناف خادمان کشور هستند گفت که مسئولان به گونه‌ای رفتارکنند که آستانه تحمل جامعه بیش از این پایین نیاید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار رییس شورای مرکزی خانه کشاورز و جمعی از کشاورزان و دامداران کشور با اشاره به نیاز روزافزون بشر به تولیدات کشاورزی و دامپروری، کشاورزان و دامداران ایران را یکی از مستعدترین و در عین حال قانع‌ترین قشر جامعه نسبت به نظام وکشور دانست و گفت: کشاورزان و دامپروران جامعه ما مستحق این همه دشواری که اکنون به سر راهشان به وجود آمده نیستند و باید راهکاری اساسی برای حل مشکلات آنان پیدا کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اصناف کشور را خادمان نظام جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به دشواری‌های که در راه تولید و اقتصاد کشور به وجود آمده است، تصریح کرد: مسئولان باید طوری عمل کنند که آستانه تحمل جامعه بیش از این پایین نیاید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که یکی از محورهای اساسی دولت سازندگی رشد تولید در بخش‌های کشاورزی و دامپروری بود،‌ توجه ویژه به مشکلات کنونی دامداران و کشاورزان را از وظایف مهم مسئولان اجرایی دانست و گفت: بی‌توجهی به کشاورزی و دامپروری، این قشر مولد را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نزول روز افزون قیمت نفت که قطعا مشکلاتی را برای کشورهای تولید کننده نفت از جمله ما به وجود می‌آورد، لزوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی را یادآور شد و افزود: آینده نظام جمهوری اسلامی بیش از این که اتکا به نفت داشته باشد متکی بر تولید و رشد صنعت و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

در ابتدای این دیدار دکتر عیسی کلانتری، وزیر پیشین کشاورزی و برخی از حاضران در جلسه با اشاره به این که از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت تولید در بخش کشاورزی و دامپروری کشورتا این حد سخت و دشوار نبوده است، به تشریح اوضاع کشاورزی و دامپروری کشور پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مسئولان نظام خواستار مساعدت عاجل در حل مشکلات کشاورزان و به خصوص دامپروران شدند.

کد خبر 65666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز