همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ان پی تی در موضوع خلع سلاح کشورهای عضو صددر صد ناموفق بوده است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی یکشنبه (21 مهر) از عزیمت به سوئیس برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس، در جمع خبرنگاران گفت: ان پی تی موضوع خلع سلاح و دستیابی کشورهای عضو به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را شامل می‌شود و در زمینه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای هم به زور یک نمره نزدیک به قبولی دارد.

لاریجانی افزود: درصورتی که دراجلاس مذکور موضوع هسته‌ای ایران مطرح شود در خصوص آن بحث و گفتگو خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف اصلی خود ازشرکت دراین کنفرانس بین‌المللی را شرکت در برنامه پاییزه اجلاس اتحادیه بین المجالس عنوان و اعلام کرد که نشست‌هایی پیرامون مسئله محیط زیست، ‌خلع سلاح، ‌انرژی‌های پاک ازجمله موضوعاتی هستند که در این اجلاس مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین بحران مالی اخیر در بسیاری از کشورهای جهان را یکی دیگر از موضوعاتی برشمرد که اجلاس پاییزه اتحادیه بین‌المجالس به آن خواهد پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد.   

لاله افتخاری نماینده تهران و محمدعلی شهیدی معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

علی لاریجانی که بنا به دعوت رئیس اتحادیه بین‌المجالس در اجلاس مذکور شرکت خواهد کرد، درحاشیه این اجلاس همچنین با روسای مجالس دیگر کشورها دیدار و گفتگو خواهد داشت وی پس از شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس به منظور دیدار با مقامات فنلاندی عازم این کشور خواهد شد

کد خبر 65572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز