رئیس مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر وجود نیروهای نخبه و مدیران قابل و با ظرفیت در کشور گفت: دلیلی ندارد که مدیران به سرعت عوض شوند چرا که این مسئله بی‌ثباتی به‌وجود می‌آورد.

علی لاریجانی که جمعه شب در نشست ماهانه جامعه اسلامی‌مهندسین در سالن سیدالشهدا  سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، با بیان این مطلب و با اشاره به سند چشم‌انداز 20ساله کشور اظهار داشت: باید بپذیریم که از تمام نیروهای خبره و کارآزموده استفاده شود و اگر گروهی فکر می‌کنند به تنهایی می‌توانند این راه را طی کنند دچار سوء تفاهم هستند و اگر جریانی فکر می‌کند که بقیه را حذف کند دچار سوء تفاهم است که این مسئله مشکلاتی را به‌وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: اولین مشکل این است که تمام نیروهایی که می‌توانستند کمک کنند خانه نشین می‌شوند یا منتقد.

چرا عجله دارید؟ عقل می‌گوید نیروها را خانه نشین نکنید و بر مبانی اصیل وحدت همه را سر یک سفره بیاورید چرا که تجربه نشان می‌دهد کارهای بزرگ به تنهایی از عهده جریان‌های سیاسی بر نمی‌آید و اگر در میان اصولگرایان هم یک گروهی فکر کنند به تنهایی می‌توانند کار را پیش ببرند، سوء تفاهم مضاعف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر اینکه نکته دوم این است که بپذیریم سند چشم‌انداز باید میثاقی باشد که از همه نیروهای دلسوز نظام که این چارچوب را قبول دارند برای رسیدن به آن استفاده کنیم، ادامه داد: نباید به‌دنبال این باشیم که هر کس را به بهانه‌ای از سر راه برداریم. باید تلاش کنیم دیگران را با خود همراه کنیم.

مناقشه جناحی

لاریجانی همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی‌تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم بی‌مشکل نبودیم در بعضی از زمینه‌ها باید بهتر عمل می‌کردیم ولی برخی از مسائل که جنبه ملی داشت مورد مناقشه جناحی قرار گرفت و اسباب درگیری شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد به نفع کشور بود.

نماینده مردم قم در خانه ملت با تاکید براینکه رسیدن به چشم‌انداز ملزوماتی دارد و با حلوا حلوا گفتن دهان انسان شیرین نمی‌شود، اظهار داشت: یکی از ملزومات این است که همه قبول کنیم رسیدن به این جایگاه احتیاج به یک برنامه عقلانی، دقیق و مدون دارد و با کارهای لحظه‌ای و سرعت زیاد به این مسئله واصل نمی‌شویم، باید از همه نیروهای خبره استفاده کنیم.

طرح ادغام در دولت

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه طرح ادغام معاونت‌های ریاست‌جمهوری با وزارتخانه‌ها از اواسط دولت هشتم مطرح بوده است، از پیگیری این طرح توسط مجلس خبر داد.

محمدرضا باهنر در این مراسم که پایگاه خبری برنا آن را منعکس کرد، با اشاره به بحث ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: رئیس‌جمهوری در خصوص کارهای اجرایی نباید مدام در رفت‌و‌آمد به مجلس باشد، بلکه این سازمان‌ها یا باید در وزارتخانه‌ها ادغام شوند یا اینکه درصورت نیاز بایستی وزارتخانه جدیدی ایجاد شود؛

چرا که لازم نیست برای مسائلی همچون نتایج المپیک سراغ رئیس‌جمهوری و انتقاد از او برویم.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله در این زمینه با دولت به توافق خواهیم رسید؛ چرا که مسائل اجرایی نباید دست رئیس‌جمهوری را ببندد و این با روح قانون اساسی نیز سازگار نیست.

براساس برنامه اعلام شده، بررسی طرح یک فوریتی انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ریاست‌جمهوری و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستورکارهای امروز کمیسیون اجتماعی مجلس است.

کد خبر 64419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز