یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی، با استناد به رفتار آژانس بین‌المللی اتمی و گروه 1 + 5 در پیگیری قطعنامه‌ بی‌منطق دیگری علیه ایران آن را عاملی در جهت کاهش نقش مذاکرات تا حد نوعی بازی‌گری سبک‌سرانه ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور روز شنبه 7 مهر خود با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: شروع سال تحصیلی جدید در ایام پایانی ماه مبارک رمضان نماد نمایان نظام تعلیم و تربیت اسلامی است که دانایی واقعی را در گرو آراستگی روح تعریف می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی، چنین آغاز نیکویی را به همه اساتید گرانقدر، معلمان فهیم، بردبار و دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز تبریک و تهنیت گفت.

وی اظهار امیدواری کرد که اصلاحاتی که وزیر علوم و تحقیقات در مجلس برای اصلاح پذیرش عده‌ای از داوطلبان کنکور مطرح کرد هر چه سریع‌تر به نحو دقیق محقق شود و دولت در مورد کمبود بودجه فرهنگیان گام اساسی بردارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده در جلسات مشترک مجلس با وزیر آموزش و پرورش نیازهای فرهنگیان در سال جاری واقعی و ضروری است که این کاستی‌ها باید مرتفع شود.

وی در ادامه حضور غیرتمندان ملت عزیز ایران در راهپیمایی روز قدس و حمایت معنادار از مقاومت فلسطین را حیرت‌آور و مستحق سپاس فراوان دانست و گفت: این حضور آن هم در شرایطی که فشارهای رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین در نهایت وحشی‌گری است، قابل تقدیر است.

نماینده‌ مردم قم در خانه‌ ملت با یادآوری شرایط غزه در ماه مبارک رمضان که در محاصره‌ کامل اقتصادی بود و حتی دارو و نیازهای حیاتی به مردم فلسطینی نرسید، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی ندای بلند ملت و همراهی سایر ملل مسلمان و سخنان ارزشمند رییس جمهور درباره‌ فلسطین در سازمان ملل همگی نشان‌دهنده‌ طراحی اصیل است که امام راحل برای حل ریشه‌ای مساله‌ فلسطین ترسیم نمودند و رهبر فرزانه انقلاب پشتیبان واقعی آن فکر و نظریه‌ عمیق هستند.

وی ادامه داد: همچنین سخنان بلند آن حضرت(مقام معظم رهبری ) در خطبه‌های نمازجمعه هم تفکر صحیح درباره‌ قضیه‌ فلسطین را روشن‌گر شد و مهمتر از آن انذاری به سیاستمداران کشور بود که وقت خود را صرف محکمات انقلاب اسلامی کنند و صحنه جامعه را میدان بحث‌ها و مسائل بلاوجه نکنند.

لاریجانی در ادامه با تاکیرد بر این‌که مجلس شورای اسلامی تبعیت از بیانات حکیمانه‌ ایشان(مقام معظم رهبری ) در این برهه‌ حساس انقلاب را ضروری می‌داند، افزود: موضع آگاهانه نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مورد روز قدس نمادی از وحدت فکری ملت را به منصه‌ ظهور رساند و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی همچنین اظهارداشت: همچنین نمایندگان مجلس ایام پر قدر و ارزش دفاع مقدس را به همه مجاهدان و رزمندگان اسلام تبریک می‌گویند و یاد سردار شهید اسلام فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا را گرامی می‌دارند.

رییس قوه‌ مقننه همچنین پایداری و فداکاری آنها را عامل به ارمغان آوردن عزت ملی برای کشور دانست و گفت: سرافرای امروز ملت ایران و منزلت کشور در منطقه مدیون آن همت بلند است. حضور آنان امروز در صحنه‌های مختلف اجتماع، دانشگاه، صنعت، امور اجرایی، مجلس و قوه‌ قضاییه موجب آراستگی انقلابی سطوح مختلف اجتماع ایران اسلامی است.چراکه اینان با همه هستی خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و از آزمون‌های مهمی سربلند بیرون آمدند.

لاریجانی همچنین در ادامه اظهاراتش به رفتار آژانس بین‌المللی اتمی در هفته گذشته و چرخش موذیانه گروه 1 + 5 در پیگیری قطعنامه‌ بی‌منطق دیگری علیه ایران اشاره کرد و گفت: این مساله بار دیگر با وضوح بیشتر به همگان نشان داد که مساله‌ هسته‌‌آی ایران برخلاف لفاظی‌های سیاستمداران آمریکا صرفا نوعی بهانه‌جویی سیاسی است و به هیچ‌وجه ربطی به ماهیت حقوقی آن ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همه بحث‌ها در چند هفته‌ اخیر با مسوولان ایرانی حول و حوش تنظیم زمان‌بندی جدید برای مذاکرات بعدی بوده است که یک باره حرکت نمایشی پیگیری قطعنامه از جانب 1 + 5 مطرح شد.

وی با طرح این سوال که شما که کرارا دم از اطمینان‌سازی می‌زدید این عمل سیاسی شما آن هم درست مقارن حضور رییس جمهور محترم ایران در نیویورک آیا جایی برای اطمینان بخشی و اعتمادسازی باقی می‌گذارد، افزود: اینگونه رفتار نقش مذاکرات را به نوعی بازی‌گری سبک‌سرانه تقلیل داده است که شاید نیاز باشد درباره‌ی ادامه‌ این تفنن سیاسی آنان تصمیم دیگری گرفته شود.

نماینده‌ مردم قم در خانه‌ی ملت، همچنین رحلت فرزند حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده‌ قم را به وی و خانواده‌ی داغدارش تسلیت گفت و افزود: ضمنا نمایندگان استان‌های قم و مرکزی هم به آقای آشتیانی تسلیت گفته‌اند.

لاریجانی در پایان اظهاراتش سالگرد شهادت حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد را تبریک و تسلیت عرض کرد.

کد خبر 64462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز