جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

رئیس مجلس با اشاره به بررسی‌های انجام شده درباره مدرک تحصیلی وزیر کشور و اینکه نظر مجلس در این باره روشن است، تاکید کرد:

به او توصیه کردم خودش درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند چرا که مجلسی‌ها هم دراین خصوص موضعی مشخص دارند.

علی لاریجانی در نشستی با تشکل‌های دانشجویی که در دانشگاه شیراز برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان حاضر در این جلسه پاسخ داد.

در بخشی از این نشست، یکی از دانشجویان خطاب به لاریجانی گفت: آیا فردی که به‌راحتی درباره مدرک تحصیلی اش سرش کلاه می‌رود، صلاحیت صیانت از کشور را دارد؟ که رئیس مجلس در پاسخ به او تصریح کرد: فراموش نشود که ما از این دکتراهای قلابی در کشور کم نداریم؛ در این‌باره هم اولین مسئله‌ای که باید در مجلس روشن می‌شد این بود که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر که براساس آن، کمیته‌ای تشکیل شد و از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستیم موضوع را بررسی کند که نهایتا گزارش این بررسی هم در مجلس قرائت شد.

وی با تاکید بر اینکه دلیلی برای پنهان کردن این موضوع وجود ندارد، گفت: حتی در زمان رأی اعتماد به وزیر کشور نیز عده‌ای خواستند جلسه غیرعلنی برگزار شود اما من گفتم که هر کس هرچه می‌خواهد بگوید؛ چرا که مردم باید همه چیز را بدانند؛ به هر حال نهایتا بررسی‌ها نشان داد که صحبت‌ها درباره مدرک وزیر کشور درست بوده است.

لاریجانی افزود: پس از قرائت گزارش مذکور، وزیر کشور ملاقاتی با من داشت که بنده در آن دیدار خطاب به وی تاکید کردم که لازم است تصمیمی‌ در این خصوص بگیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در موقع رأی اعتماد اشکال از مجلس نبود، ایشان اشکال داشتند که باید آن را رفع می‌کردند؛ ایشان حتما باید می‌گفتند که موضوع چیست.

به هر حال بررسی‌های ما نشان داد که مدرک دکترای کردان واقعی نیست؛ بنابراین من به او توصیه کردم خودش تصمیم بگیرد چرا که مجلسی‌ها هم در این باره موضع مشخصی دارند.

در این هنگام دانشجویان شعار استعفا - استعفا را تکرار کردند که رئیس مجلس در واکنش به آنان اظهار داشت: ما خود راه را بلد هستیم و نیازی نیست شما به ما بگویید؛ افراد باید خود بدانند مطابق مصالح کشور چکار باید بکنند.

به گزارش ایسنا، دانشجویی پرداخت وام 100میلیون تومانی به نمایندگان را اقدامی مخفیانه توصیف کرد و از رئیس مجلس خواست تا در این خصوص توضیح دهد و لاریجانی نیز در این‌باره پاسخ داد: خواهش می‌کنم منصفانه فکر کنید؛ ما دنبال مخفی‌کاری نبوده‌ایم و این قضیه‌ای نیست که بتوان پنهانش کرد؛ من خودم در این چارچوب یک ریال هم نگرفته‌ام اما نمایندگانی هستند که از یک استان وارد مجلس شده‌اند  ولی مکانی برای زندگی در تهران ندارند؛ این وام برای این قبیل افراد بوده تا بتوانند در تهران خانه‌ای را اجاره کنند.

رئیس مجلس در واکنش به سؤال یکی از دانشجویان که با لحنی توهین‌آمیز به انتقاد از محمود احمدی‌نژاد پرداخت، گفت: شما حق ندارید به رئیس‌جمهوری که اکثریت مردم به او رأی داده‌اند، توهین کنید؛ شما می‌توانید بگویید کار مجلس را قبول ندارید اما نباید بگویید این مجلس را که مردم به نمایندگان آن رأی داده‌اند قبول ندارید؛ خیالتان راحت باشد، مجلس هشتم از مجالس ششم و هفتم بهتر است.

پاسخ به سؤال روحانیون

رئیس مجلس پنجشنبه شب در چهارمین همایش مشترک وحدت و بیداری با حضور ائمه جماعات مساجد و ادارات و مدارس و استادان و طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس که در محل مجتمع فرهنگیان شیراز برگزار شد نیز حاضرشد  و ضمن سخنرانی در جمع آنان، به سؤالات تعدادی از روحانیون حاضر پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، لاریجانی در ادامه سفر خود به شیراز بعد از ظهر دیروز از مجموعه باستانی تخت جمشید بازدید کرد و پس از آن گفت: تخت جمشید یکی از مراکز مهم گردشگری و یک نماد مهم از تمدن ایرانی است.

وی پنجشنبه برای سفری 3روزه به شیراز رفته بود.

کد خبر 65391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز