رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از لوایح دولت که منجر به کنترل تورم باشد، توسط مجلس تصویب و مورد حمایت قرار می‌گیرد، ولی طرح‌های تورم‌زا در مجلس هرگز تصویب نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که در قم سخن می‌گفت، به لایحه مجوز برداشت 15 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی توسط دولت اشاره و عنوان کرد: بانک‌ها بنگاه اقتصادی هستند و اگر به صندوق اقتصادی تبدیل شوند، به تورم دامن زده و کشور را با مشکلات زیادی مواجه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه که با هدف کمک به بانک‌ها به مجلس ارائه شده است، به تصویب نخواهد رسید، گفت: لایحه خشکسالی چون به نفع کشاورزان و دامداران و جهت جبران خسارات وارده به آنها بود، به تصویب مجلس رسید.

لاریجانی به طرح تحول اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: اگر طرح تحول اقتصادی با عجله اجرا شود و تورم در کشور افزایش یابد، ما نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

در همین حال، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در آینده‌ای نزدیک گفت: رقم موجودی حساب ذخیره هنوز برای این کمیسیون مشخص نیست که با همکاری دولت به‌زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش فارس،  رضا عبداللهی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه در حال حاضر آمار مشخصی از موجودی حساب ذخیره ندارد، اظهار داشت: این کمیسیون به‌زودی جلسه‌ای با رئیس‌کل جدید بانک مرکزی برگزار خواهد کرد که یکی از سؤالات این جلسه درخصوص حساب ذخیره خواهد بود.

وی تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مصمم است موجودی حساب ذخیره ارزی را در اسرع وقت به‌دست آورد و برای این منظور همکاری دولت را انتظار دارد. 

دولت از سال گذشته تا‌کنون هیچ آماری از موجودی حساب ذخیره ارائه نداده  است.

کد خبر 64904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز