همشهری آنلاین: مدیر کل آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست دوره‌ای شورای حکام خواستار ادامه همکاری ایران برای حل موضوعات مربوط به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری‌ها، محمد البرداعی دوشنبه (اول مهر) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین در جمع 35 عضو شورای حکام از همه اعضای آژانس خواست تا اجازه دهند اسناد اصلی اطلاعات مربوط به آنچه که از آن به عنوان "مطالعات ادعایی" یاد می‌شود ، در اختیار ایران قرار گیرد.

سخنان البرادعی در حالی است که وی در گزارش هفته گذشته خود به شورای حکام با اشاره به موارد اتهامی علیه برنامه هسته‌ای ایران از اینکه آژانس قادر نبوده اسناد مربوط به این موارد اتهامی را به ایران تحویل دهد ابراز تاسف کرده بود.

البرادعی در این گزارش بار دیگر تاکید کرده بود که ایران به سمت فعالیت‌های نظامی منحرف نشده است.

مدیر کل آژانس در ادامه گفت، این نهاد از اینکه پیشرفت قابل توجهی در روشن شدن ابعاد احتمالی نظامی هسته‌ای ایران حاصل نشده، متاسف است. وی تاکید کرد: این امر نگرانی جدی باقی گذاشته اشت.

علی اصغر سلطانیه نمایند دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به درخواست مکرر ایران از آژانس جهت ارائه نسخه‌های اصلی از اسناد مربوط به مطالعات ادعایی تاکید کرد: آمریکا با خودداری از اسناد اصلی برای آژانس بین المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل بن‌بست ایجاد کرده است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های غربی در راستای تنش در برنامه هسته‌ای ایران به بازتاب جانبدارانه از اظهارات البرادعی در مراسم افتتاحیه نشست شورای حکام پرداختند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از البرادعی مدعی شد که وی گفته "نمی‌تواند تضمینی برای نبود فعالیت‌های هسته‌ای سری در ایران" ارائه کند.

کد خبر 64005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز