دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت، گزارش اولیه خود را تا پایان ماه جاری ارائه می‌کند.

علی لاریجانی در حاشیه ضیافت افطاری یکشنبه‌شب با خبرنگاران درخصوص نتایج بررسی‌های کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: این کمیسیون تاکنون نشست‌های متعددی داشته و کارشناسی فراوانی درباره طرح تحول اقتصادی انجام داده که گزارش اولیه آن تا پایان ماه جاری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نظرات خود را درخصوص طرح دولت برای تحول اقتصادی ارائه کرده‌اند و بنده هم معتقدم این اقدام گام مثبتی است که باید با درنظر گرفتن همه جوانب اجرا شود.

لاریجانی درباره جلسه هفته گذشته مجلس و دولت بیان داشت: جلسه ما درباره طرح تحول اقتصادی بود و چند نفر از نمایندگان نظر خود را در این باره اعلام کردند.

وی افزود: جمع بندی من از آن جلسه این بود که درباره کلیات این بحث، نگاه مثبت است اما اینکه این کار به قانون نیاز دارد، بحث جدی دارند و دیگر اینکه به هیچ وجه علاقه‌مند نیستیم بحث به این مهمی با تعجیل و شتاب انجام شود.

لاریجانی ادامه داد: اجرای جزئیات طرح تحول اقتصادی نیازمند قانون است و ما به هیچ وجه علاقه‌مند نیستیم این بحث مهم با شتاب و عجله انجام شود و گر چه اصرار داریم همکاری قوای مقننه و مجریه در کارهای مهم اقتصادی بروز داشته باشد، اما با منطق و ساختار ذهنی خودمان این کار را دنبال می‌کنیم و معتقدیم امور مهم باید با متانت و آراستگی پیش روند.

رئیس مجلس هشتم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تورم مسئله مهم کشور است، یادآور شد: اصولاً از هر کاری که به این مسئله دامن بزند فرار می‌کنیم و نمایندگان ملت نیز به همین علت به فوریت لایحه دولت برای برداشت 15‌هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برای بانک‌ها رای منفی دادند، زیرا احساس می‌کردند این امر عاملی برای افزایش تورم در کشور خواهد بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برای مجلس مهم این است که از آنچه تورم ایجاد می‌کند یا به تولید داخلی لطمه می‌زند و صنعت را دچار رکود می‌کند، پرهیز کند و در واقع دنبال
ساز و کارهایی هستیم که فضای کسب و کار را در کشور ساده کند و تولید روان شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نگاه کاملا مثبتی به کلیات طرح تحول اقتصادی دارد، گفت: این طرح در جزئیات نیاز به قانون دارد و ما به هیچ وجه علاقه‌مند نیستیم بحث به این مهمی با تعجیل انجام شود.

کد خبر 63481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز