چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه اظهارات دبیر کل ناتو در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران را فاقد منطق خواند.

به گزارش مهر، قشقاوی اظهارات دبیرکل ناتو درباره برنامه هسته‌ای ایران و تایید وجود زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی و حمایت از برخورداری این رژیم از بمب اتمی را موجب شگفتی و در عین حال نگرانی عمیق همه کشورهای منطقه خواند و آن را فاقد هر نوع توجیه منطقی دانست.

 وی گفت: مایه تعجب و تاسف است که دبیر کل ناتو بدون توجه به گزارش‌های مراجع قانونی و رسمی از جمله گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان مبنی برعدم انحراف برنامه صلح آمیز هسته‌ای، تحت تاثیر القائات برخی عوامل مغرض و بدسابقه چنین اظهاراتی را بیان داشته است.

قشقاوی افزود: همانگونه که بارها از سوی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران تاکید شده سلاح‌های هسته‌ای در استراتژی دفاعی  جمهوری اسلامی ایران جایگاهی نداشته و اساسا داشتن سلاح هسته‌ای در جهان امروز فاقد کارآیی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار نظر در خصوص ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو متعهد ان پی تی را در صلاحیت آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و ارزیابی و اظهارنظرهای یک سویه و غیر مستند را فاقد اعتبار اعلام کرد.

قشقاوی تایید دبیرکل ناتو نسبت به وجود زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی و حمایت از برخورداری این رژیم از بمب های هسته‌ای را موجب شگفتی و در عین حال نگرانی عمیق همه کشورهای منطقه خواند و آن را فاقد هر نوع توجیه منطقی دانست.

وی این اظهارات را در چارچوب تناقضات و سیاست‌های دوگانه و مغایر با نص صریح مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی قلمداد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ادعای تهدید موشکی آمریکا و اروپا از سوی جمهوری اسلامی ایران را یک شانتاژ و مغایر با واقعیت‌های حاکم براین موضوع و سیاست اصولی کشورمان مبنی بر استمرار مناسبات دوستانه با کشورهای اروپایی بر اساس احترام و منافع متقابل برشمرد.

کد خبر 65283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز