کوکو لوبیا سبز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می‌شود.

کوکو لوبیا سبز - غذا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از چی‌شی، کوکو لوبیا سبز یکی از انواع کوکوهای محبوب ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای بدن نیز فواید بسیاری دارد. این کوکوی خوشمزه یک غذای کاملا گیاهی است که می‌توانید به عنوان یک شام سبک از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا سبز  ۵۰۰ گرم

سیب زمینی  ۱ عدد درشت

پیاز  ۱ عدد درشت

تخم مرغ  ۴ عدد

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز | غذایی سبک و مناسب شام

دستور پخت و طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه کوکوی لوبیا سبز ابتدا لوبیا سبز را پاک می‌کنیم و پس از شستشو و خرد کردن به همراه یک لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. زمانی که تقریبا آب داخل قابلمه رو به پایان بود، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم.

مرحله دوم

حالا لوبیا سبز را آبکشی می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا آب اضافی لوبیا سبز خارج شود و خنک شود. در مرحله بعدی سیب زمینی را به صورت حبه‌ای کوچک خرد می‌کنیم و در روغن سرخ می‌کنیم، سپس کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

پیاز را به صورت جداگانه خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم تا کاراملی شود، سپس آن را هم کنار می‌گذاریم تا خنک شود. پس از اینکه مواد خنک شدند تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا از لختگی دربیاید.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تخم مرغ‌ها اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم. در ادامه لوبیا سبز را به همراه سیب زمینی و پیاز به کاسه اضافه می‌کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

در آخر آرد را کم کم اضافه می‌کنیم و مواد را هم می‌زنیم تا آرد گلوله نشود. پس از اینکه مایه کوکو آماده شد تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخل تابه می‌ریزیم. اجازه می‌دهیم روغن به خوبی داغ شود.

مرحله ششم

حالا مایه کوکو را یا با قالب های فلزی کوچک یا به صورت یک تکه داخل تابه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم به خوبی سرخ شود. سپس آن را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در آخر کوکوی لوبیا سبز را به همراه نان سرو می‌کنیم.

نکات پخت کوکوی لوبیا سبز | تهیه کوکوی لوبیا سبز با مرغ

برای تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ ابتدا ۵۰۰ گرم سینه مرغ را به همراه مقداری نمک و زردچوبه به صورت آب‌پز می‌پزیم. سپس گوشت مرغ را به صورت ریش‌ریش خرد می‌کنیم و به ماهی کوکو اضافه می‌کنیم. برای یکدست شدن مایه کوکو می‌توانیم تعداد بیشتری تخم مرغ اضافه کنیم.

کد خبر 647479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha