آش عباسعلی یکی از آش‌های سنتی شهر کرمانشاه است که معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش عباسعلی با ما همراه باشید.

آش عباسعلی

به گزارش همشهری آنلاین، آش عباسعلی یکی از آش‌های سنتی شهر کرمانشاه است که معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش عباسعلی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

گندم بدون پوست یک و نیم لیوان

برنج ۱/۲ لیوان

نخود ۱/۲ لیوان

عدس ۱/۲ لیوان

گوشت گردن گوسفندی ۳۰۰ گرم

لوبیا چیتی  ۱/۲ لیوان

لوبیا سفید  ۱/۲ لیوان

پیاز بزرگ ۶ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاه | چگونه نفخ حبوبات آش را بگیریم؟

طرز تهیه آش عباسعلی

مرحله اول

برای تهیه آش عباسعلی خوشمزه ابتدای کار نخود را به همراه لوبیا سفید و لوبیا چیتی درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و کاسه پر از آب گرم می‌کنیم. در ادامه اجازه می‌دهیم حبوبات به مدت یک شب درون آب گرم بمانند تا به طور کامل خیس بخورند.

مرحله دوم

در این مرحله برای این که نفخ حبوبات بهتر گرفته شود، طی این مدت ۲ تا ۳ مرتبه آب آنها را عوض می‌کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان حبوبات را آبکشی می‌کنیم و درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب می‌کنیم و مقداری نمک به آن اضافه می‌کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم حبوبات درون آب جوش بماند تا کاملا بپزند. در ادامه عدس را به همین ترتیب به صورت جداگانه با نمک می‌پزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت گردن را درون قابلمه قرار می‌دهیم، سپس پوست ۱ پیاز را جدا می‌کنیم و می‌شوییم. در ادامه پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می‌کنیم و درون قابلمه حاوی گوشت گردن قرار می‌دهیم، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا تا اندازه‌ای که روی گردن را بگیرد آب اضافه می‌کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت بپزد. در ادامه گندم را می‌شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را تا نیمه پر از آب می‌کنیم، سپس روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم گندم کاملا بپزد. در ادامه برنج را می‌شوییم، سپس اواسط پخت گندم، برنج را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم کاملا بپزند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید آب عدس، گندم و گوشت را دور نریزید. در ادامه اواخر پخت گوشت به آن مقداری نمک اضافه می‌کنیم. زمانی که گوشت کاملا پخت آن را ریش ریش می‌کنیم. در ادامه پوست باقی مانده پیاز را جدا می‌کنیم، سپس می‌شوییم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را به صورت خلالی خرد می‌کنیم و یک قابلمه مناسب و جادار روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون قابلمه می‌ریزیم و بلافاصله پیاز را درون قابلمه می‌ریزیم و به خوبی تفت می‌دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک را درون قابلمه می‌ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا بوی خامی ادویه‌ها از بین برود. در ادامه نخود را به همراه لوبیا سفید و لوبیا چیتی درون آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی‌شان خارج شود.

مرحله دهم

حالا حبوبات را به همراه مخلوط گندم و گوشت ریش‌ریش شده درون قابلمه می‌ریزیم، سپس آب گوشت را به همراه آب عدس و گندم درون قابلمه حاوی آش می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم آش جا بیفتد.

مرحله یازدهم

در نهایت گاهی آش را هم می‌زنیم تا ته نگیرد. در ادامه زمانی که آش جا افتاد نمک و فلفل آش را اندازه می‌کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. در آخر آش را با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین می‌کنیم، سپس سرو می‌کنیم. نوش جان.

منبع: نکته‌چی

کد خبر 653034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha