صبحانه گرم انواع نیمروها، املت‌های جذاب، عدسی و کله پاچه است. در این مطلب شما را با املتی آشنا می‌کنیم که با امتحان کردنش عاشق آن می‌شوید.

املت تایلندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکالا، این املت تایلندی از نظر طعم کمی شرین و تندی و شیرینی مواد داخل املت بسیار دلپذیر و خوش طعم و لذیذ خواهد شد.

مواد لازم املت توپر

تخم مرغ زده شده  ۴ عدد

نمک به اندازه لازم

روغن مایع  ۲ قاشق سوپ خوری

مواد داخل املت

روغن مایع   ۲ قاشق سوپخوری

پیاز کوچک ۱ عدد

سیر خرد شده  ۲ حبه

گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم

شکر  یک قاشق چایخوری

گوجه فرنگی خرد شده  ۲ عدد

گشنیز خرد شده  یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل  به اندازه لازم

فلفل قرمز ریز شده  یک عدد

طرز تهیه املت توپر | این صبحانه تایلندی را حتما امتحان کنید

طرز درست کردن املت توپر

در ابتدا تابه‌ای را انتخاب کنید اگر تفلون و نچسب باشد بهتر است. پیاز و سیر خرد شده را با در تابه بریزید و حرارت متوسط را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه یا تا زمانی که پیاز نرم شود تفت دهید.

گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید و بمدت ۸ الی ۱۰ دقیقه تفت داده تا سرخ و کمی قهوه‌ای شود.

زمانی که گوشت کمی برشته شد نمک و فلفل، شکر و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید گوشت با آب گوجه فرنگی پخته و مخلوط و غلیظ شود. گشنیز و فلفل قرمز را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف را بگذارید تا گوشت گرم بماند. برای تهیه املت، تخم مرغ‌ها را در ظرف گودی بشکنید و به اندازه کافی به آن نمک اضافه کنید.

روغن را در تابه نچسبی داغ کنید. نیمی از مخلوط تخم مرغ‌ها در روغن داغ بریزید و بلافاصله تابه را برگردانید تا تخم مرغ به صورت لایه نازکی روی سطح تابه قرار بگیرد. اجازه دهید تخم مرغ‌ها به صورت لایه نازکی روی سطح تابه قرار بگیرد.

تخم مرغ‌ها را روی حرارت متوسط اجاق گاز با در بسته قرار دهید تا زیر آن رنگ طلایی به خود بگیرد. سپس نیمی از مخلوط گوشت را در مرکز لایه تخم مرغ بریزید و لبه‌های آن را با استفاده از قاشق و چنگال روی گوشت تا کنید تا به صورت یک بقچه مربع شکل در آید.

املت پیچیده شده را در ظرفی مناسب برای سرو غذا منتقل کنید و این مراحل را با باقیمانده تخم مرغ و مخلوط گوشت تکرار کنید.

کد خبر 646469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha