دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

پوست شاداب و بدون چین و چروک داشتن، آرزوی همه افراد است؛ به همین منظور، افراد از عمل‌های پزشکی و داروهای شیمیایی زیادی استفاده می‌کنند که می‌توانند عوارض بیشتری در پی داشته باشند.

خوراکی ضد پیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در این مطلب، خواص ۶ گیاه برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن پیری پوست، معرفی شده‌اند.

جینسنگ: این گیاه با اثرات منفی استرس (دلهره) روی بدن مبارزه می‌کند و این فقط یکی از مزایای جینسنگ است. افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی، از خواص دیگر این گیاه است.

جینسنگ، چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می‌کند. اگر مانند چای، استفاده شود، گردش خون را افزایش می‌دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از آن، موجب دفاع در برابر نخستین نشانه‌های پیری، مانند چین و چروک و زخم می‌شود.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که استفاده از زغال اخته، موجب سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (یک مشکل چشمی شایع و یکی از علل اصلی از دست دادن بینایی در افراد بالای ۵۰ سال) و آب مروارید می‌شود.

زردچوبه: این ادویه سودمند، موجب دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو (فرسایشی تخریبی) هستند. همچنین، زردچوبه از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد. استفاده از زردچوبه، از آسیب‌های سلولی که موجب چین و چروک و زخم می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

پونه کوهی: یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضد پیری قوی است. عصاره پونه کوهی، میکروب‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می‌کند. این عصاره، درخشش طبیعی پوست را باز می‌گرداند، خون را تصفیه می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

سیر: باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به‌ خاطر خواص مؤثر ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌ آن، معروف است. یک مطالعه در ژاپن دریافته است که سیر، روند پیری در حیوانات را کند می‌کند. اگر به عنوان یک محصول ضد پیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می‌دارد. همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک، محافظت می‌کند.

آووکادو: درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و ورم را کاهش خواهد داد. همچنین، سرشار از چربی‌های مفیدی است که چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند.

کد خبر 642695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha