املت اسفناج و مرغ یکی از انواع املت‌های خاص بین‌المللی است که معمولا در رستوران‌ها سرو می‌شود.

Spinach omelette - املت اسفناج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، املت اسفناج و مرغ یکی از انواع املت‌های خاص بین‌المللی است که معمولا در رستوران‌ها سرو می‌شود. طرز تهیه املت اسفناج فوری و خوشمزه رژیمی با کالری پایین را در ادامه دنبال کنید:

مواد لازم برای ۴ نفر

تخم مرغ ۴ عدد
بچه اسفناج (بیبی اسفناج ) ۴۰۰ گرم
گوشت مرغ ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه املت اسفناج و مرغ | فوت‌وفن خوشمزه شدن این صبحانه رژیمی

طرز تهیه املت اسفناج و مرغ

مرحله اول

برای تهیه املت اسفناج و مرغ خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس مقداری نمک و زردچوبه اضافه می‌کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا مرغ بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آن را به صورت نگینی یا ریش‌ریش خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه اسفناج را درون آبکش می‌ریزیم و با آب سرد به خوبی می‌شوییم تا شن‌های میان برگ‌های اسفناج خارج شوند.

مرحله سوم

برای تهیه این املت توصیه می‌شود از اسفناج ریز یا بیبی اسفناج استفاده شود، تا در پایان املت خوشمزه‌تری داشته باشیم. در ادامه اسفناج را به صورت متوسط خرد می‌کنیم و درون یک تابه مناسب می‌ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم اسفناج آب بیندازد. در ادامه اسفناج را به آرامی تفت می‌دهیم تا آب درون تابه به طور کامل کشیده شود، سپس چند قاشق روغن به تابه اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا اسفناج را به خوبی تفت می‌دهیم تا سرخ شود، سپس تکه‌های گوشت مرغ را به تابه اضافه کرده و به همراه اسفناج تفت می‌دهیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را درون یک کاسه جداگانه می‌شکنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم تا بافتشان یکدست شود. در ادامه تخم‌مرغ را به تابه اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

حالا به سلیقه خود می‌توانیم اجازه دهیم، تخم مرغ را مخلوط کنیم یا اجازه دهیم به صورت یکدست پخته شود. در نهایت پس از اینکه املت به طور کامل پخت، آن را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و به همراه نان سرو می‌کنیم.

کد خبر 640235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha