گلابی میوه‌ای خوشمزه است به‌ویژه اگر آن را به شکل اسموتی دربیاوریم طعم آن دوچندان دلچسب‌تر از پیش خواهد شد. در ادامه طرز تهیه اسموتی گلابی را آموزش داده‌ایم؛ خود را برای یک نوشیدنی دوست‌داشتنی و دلپذیر آماده کنید که سرشار از مواد مغذی سالم است.

اسموتی گلابی سبز - Green Pear Smoothie

همشهری آنلاین- عاطفه مرآتی: گلابی به‌خودی‌خود میوه‌ای خوشمزه است و اگر آن را به شکل اسموتی دربیاوریم، طعم آن دوچندان دلچسب‌تر از پیش خواهد شد. انواع اسموتی‌ گزینه‌ای عالی برای شروع روز هستند، به‌خصوص اگر صبح‌ها وقت زیادی ندارید و از طرفی هم نمی‌خواهید روز خود را بدون صبحانه آغاز کنید؛ اسموتی یک انتخاب کلاسیک است و یک جایگزین ویژه برای همه افراد خانواده و راهی سرگرم‌کننده برای آشنا کردن بچه‌های کوچک با طعم‌های جدید است.

در این مطلب طرز تهیه اسموتی گلابی را آموزش داده‌ایم؛ اسموتی ما بدون لبنیات است و پایه مایع آن شیر بادام است، اما شما می‌توانید نوع شیر را مطابق با سلیقه خود و آنچه در خانه و در دسترس دارید، تغییر دهید. برای درست کردن این اسموتی توصیه می‌کنیم از گلابی سبز استفاده کنید زیرا اغلب طعمی شیرین دارند و آبدار هستند. البته از هر نوع گلابی رسیده فصل نیز می‌توان استفاده کنید.

گلابی منبع خوبی برای ویتامین‌های گروه ب، ث، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است و در درمان فشارخون و همچنین بیماری‌های کلیه و التهاب پروستات بسیار موثر خواهد بود. گلابی رسیده می‌تواند به رفع تشنگی و سوزش و مثانه کمک کند.

در ادامه طرز تهیه اسموتی گلابی را آموزش داده‌ایم. اگر طبق این دستورالعمل پیش بروید با تهیه اسموتی گلابی علاوه بر این‌که انواع ویتامین و مواد مغذی را به بدنتان می‌رسانید، با نوشیدن این طعم متنوع لذت دوچندان خواهید برد. خود را برای یک نوشیدنی دوست‌داشتنی و دلپذیر آماده کنید که سرشار از مواد مغذی سالم است.

مواد لازم

یک موز رسیده متوسط​​، برش‌خورده
یک گلابی متوسط​​، خرد شده
۲/۳ فنجان شیر بادام
۲ تا ۴ برش زنجبیل تازه پوست کنده ( یا ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل)
۲ قاشق غذاخوری عسل
۱/۲ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل خالص
۱/۴ قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب شده
یک فنجان و نصفی کلم‌پیچ خرد شده
یک فنجان یخ

طرز تهیه اسموتی گلابی | راز خوشمزه شدن این نوشیدنی مقوی

طرز تهیه اسموتی گلابی

۱- موز، گلابی، شیر بادام، زنجبیل، عسل، عصاره وانیل و دارچین را در مخلوط‌کن بریزید. کلم‌پیچ و سپس یخ را به آن بیفزایید.

طرز تهیه اسموتی گلابی | راز خوشمزه شدن این نوشیدنی مقوی

۲- مواد را باهم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. بسته به مخلوط‌کن شما، ۲ تا ۳ دقیقه ممکن است برای مخلوط کردن مواد کافی باشد. برای بهتر مخلوط شدن مواد گاهی لازم باشد مخلوط‌کن را خاموش کنید و مواد را با قاشق به پایین فشار دهید و هم بزنید تا مطمئن شوید همه آنها خوب ترکیب شده‌اند و دوباره مخلوط‌کن را روشن کنید.

طرز تهیه اسموتی گلابی | راز خوشمزه شدن این نوشیدنی مقوی

۳- پس از مخلوط شدن مواد، اسموتی حاضر است بلافاصله آن را سرو کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه اسموتی گلابی | راز خوشمزه شدن این نوشیدنی مقوی

کدام کلم‌پیچ برای اسموتی مناسب است؟

همه انواع کلم‌پیچ ارزش غذایی فوق العاده‌ای دارند و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، اما بسیاری از افراد طعم تلخ سبزیجات را دوست ندارند و فکر می‌کنند که افزودن آن به یک اسموتی شیرین نوشیدنی‌شان خراب و بدطعم خواهد شد. با این حال، همه کلم‌ها یکسان نیستند. کلم‌پیچ فرفری و کلم‌پیچ دایناسوری برگ‌های بسیار محکمی دارند و دارای طعم تلخ خاکی هستند؛ این نوع کلم‌پیچ برای پخت‌وپز بهتر است و خام‌خوری آن چندان مطابق مذاق و سلیقه ما نیست. کلم‌پیچ قرمز یا کلم‌پیچ روسی برگ‌های نرم و طعم شیرینی دارند و افزودن آنها به سالاد و اسموتی‌ها شگفت‌انگیز است.

اگر می‌توانید کلم‌پیچ قرمز را برای دستور غذا پیدا کنید، خوب بشویید، ساقه‌ها را بردارید و خشک کنید تا از پژمردگی آن جلوگیری شود. اگر کلم را لای حوله‌های کاغذی بپیچید تا چهار روز در یخچال تازه می‌مانند. برای نگهداری طولانی‌مدت، کلم‌پیچ را فریز کنید و از آن برای درست کردن اسموتی‌ها استفاده کنید.

روش‌ها و نکات پیشنهادی برای تهیه اسموتی گلابی

می‌توانید دستورالعملی را که آموزش دادیم، متناسب با نیاز و آنچه در یخچالتان دارید تغییر دهید:

  • اگر زنجبیل تازه ندارید از ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر آن استفاده کنید.
  • می‌توانید از سبزیجات سبز دیگری مانند اسفناج نیز برای اسموتی استفاده کنید.
  • می‌توان به جای عسل از شهد آگاو یا شربت افرا استفاده کنید.
  • به جای شیر بادام می‌توانید از شیر لبنی یا سایر نوشیدنی‌های گیاهی استفاده کنید. آب نارگیل نیز جایگزین مناسبی است. اگرچه برای خامه‌ای شدن اسموتی می‌توانید از شیر نارگیل استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای شیر از ۱/۲ فنجان ماست ساده، ماست یونانی یا ماست گیاهی استفاده کنید.
  • اضافه کردن میوه‌هایی مانند توت، انبه و هلو اسموتی را خوشمزه‌ می‌کنید.
  • برای افزودن اسیدهای چرب و فیبر به اسموتی، ۱/۲ قاشق غذاخوری دانه چیا یا دانه کتان اضافه کنید.
  • به جای موز می‌توان از ۱/۲ آووکادو استفاده کرد.
  • می‌توان یک قاشق غذاخوری رزماری و چند قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه اضافه کنید اما باید دارچین و زنجبیل را کنار بگذارید و آنها را از مواد اسموتی حذف کنید.
  • از موز یخ‌زده برای خامه‌ای شدن اسموتی استفاده کنید.
  • روی اسموتی خود را با خلال بادام یا آجیل خرد شده تزئین کنید.
کد خبر 627260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha