چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

امسال میوه محبوب توت‌فرنگی زودتر از هر وقت دیگر به بازار میوه و تره‌بار رسیده است. با این میوه خوش‌طعم می‌توانید یک اسموتی مقوی و خوشمزه برای اعضای خانواده‌تان تهیه کنید.

اسموتی توت فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین، امسال میوه محبوب توت‌فرنگی زودتر از هر وقت دیگر به بازار میوه و تره‌بار رسیده است. خیلی‌ها گرم شدن هوا را باعث خارج شدن این میوه از قفسه نوبرانه‌ها می‌دانند. حالا توت فرنگی‌های رسیده و شیرین در بیشتر میوه فروشی‌ها در دسترس مشتریان هستند. با این میوه خوش طعم می‌توانید یک اسموتی مقوی و خوشمزه برای اعضای خانواده‌تان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی

توت فرنگی ۲۵۰ گرم

شیر ۴ پیمانه (۶۴۰ گرم)

ماست یک و نیم پیمانه (۲۰۰ گرم)

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی

به دلیل اینکه توت فرنگی‌ها را با پوست استفاده می‌کنیم لازم است که حتما قبل از مصرف آنها را ضد عفونی کنیم. توت فرنگی‌ها را به مدت ده دقیقه در محلول سرکه، آب و کمی نمک قرار دهید و بعد کاملا آب کشی کنید. سر آنها را جدا کنید. سپس آنها را به چند قسمت خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. اگر مخلوط کن در دسترس ندارید از گوشتکوب برقی و یا دستی برای پوره کردن این میوه استفاده کنید. پس از آماده شدن این پوره آب دار شیر و ماست را به آن اضافه و مخلوط کنید. بافت اسموتی باید یک دست و منسجم باشد. پس تا زمانی از مخلوط کن استفاده کنید که این مواد بیش از حد رقیق نشود. اسموتی شما حاضر است.

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی ؛ نوشیدنی روزهای نوروز

 فوت آخر

- اگر از اسموتی‌های با طعم شیرین بیشتر لذت می‌برید به جای ماست می‌توانید از خامه شیرین و سفید قنادی استفاده کنید. یک قاشق ماست شیرین به ۲۰۰ گرم خامه قنادی اضافه کنید و آن را هم بزنید تا رقیق‌تر شود. کودکان معمولا میانه بهتری با این طعم اسموتی دارند.

- اسموتی را در لیوان‌های پایه بلند با نی قطورتر سرو کنید.

- برای تزیین اسموتی می‌توانید از تکه‌های توت فرنگی و اسمارتیزهای رنگی کوچک استفاده کنید.

کد خبر 662615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha