دیوان محاسبات کشور به ماجرای ویال‌های خالی واکسن کرونا ورود کرد. 

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:

در پی اعلام خروج تعدادی از ویال‌های خالی واکسن کرونا و سوءاستفاده از آنها توسط اشخاص خاطی، جلسه‌ای با حضور معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور، مدیرکل حراست وزارت بهداشت، مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و معاونین وی و رئیس بیمارستان کوثر (محل خروج ویال‌های خالی) در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تشکیل شد.

در این جلسه ضمن بررسی مراحل امحای ویال‌های استفاده شده واکسن کرونا، نقاط ضعف این مراحل شناسایی و با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ادامه فرآیند واکسیناسیون عمومی کشور و جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص فرصت طلب و سودجو، مواردی به تصویب رسید.

به منظور جلوگیری از تکرار این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، طی بخشنامه‌ای توسط حراست وزارت بهداشت، لزوم تقویت کنترل‌های داخلی در این مسیر (شامل استفاده از اتاق‌های اختصاصی به منظور نگهداری ویال‌های استفاده شده، نصب سیستم‌های کنترلی و دوربین‌های نظارتی در محل نگهداری این ویال‌ها، تقویت نظارت توسط رؤسای دانشگاه‌ها بر فرآیند امحا و …) به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

همچنین تا قبل از امحای ویال‌های خالی، از تهیه صورتجلسه امحا خودداری شده و هرگونه تنظیم صورتجلسه امحا، موکول به شمارش و کنترل دقیق ویال‌ها باشد.

افراد خاطی با توجه به صورتجلسات تنظیمی، شناسایی و ضمن معرفی به تخلفات اداری وزارت بهداشت، جهت برخورد قانونی با آنان، به قوه قضائیه معرفی شوند.

دیوان محاسبات به صورت مستمر و دوره‌ای، این فرآیند را کنترل و نظارت خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دوشنبه ۲۵ مرداد سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند فروش و تزریق واکسن تقلبی کرونا در تهران و کرج خبر داد. 

او با اشاره به اینکه در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که یک پزشک با دریافت مبالغی هنگفت، واکسن تقلبی کرونا را به مراجعه‌کنندگان مطبش تزریق می‌کند، گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی پزشک متخلف و ۲ همدستش در حوالی خیابان دماوند و محله سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران افزود: دیگر همدست متهمان که ساکن شهر کرج است، با تهیه پسماندهای بیمارستانی و جداسازی پوکه‌های واکسن و پر کردن آنها با مواد تقلبی به فروش واکسن کرونا می‌پرداخته است.

بیشتر بخوانید

کد خبر 621840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha