فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره سرقت محموله ۳۰۰ تایی واکسن کرونا در تهران که گفته می‌شود امروز یکشنبه رخ داده، توضیحاتی داد.

سرقت از خودرو حمل واکسن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره خبر منتشرشده در مورد سرقت از خودروی حامل واکسن گفت: این موضوع مربوط به سه هفته پیش است و آنطور که بعضا درباره آن شایعه شده، نبوده است.

وی توضیح داد: ماه پیش خانمی با کرایه یک خودرو به یکی از مراکز نگهداری واکسن در جنوب غرب تهران رفته و درخواست ۳۰۰ عدد واکسن کرده بود. متاسفانه ایشان این موضوع را به پلیس اطلاع نداده بود و خودشان شخصا تصمیم به انتقال این واکسن‌ها با خودروی کرایه‌ای داشت.

وی ادامه داد: همین موضوع نیز سبب اطلاع یافتن سارقان شده و آنان اقدام به سرقت این واکسن‌ها کرده و متواری شدند.

هرگونه جابه‌جایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد

رحیمی با بیان اینکه هرگونه جابه‌جایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد، گفت: اگر پلیس از این موضوع با خبر بود، مانند صدها مورد دیگر که در امنیت کامل انجام می‌شد، این تعداد واکسن نیز تحت نظارت پلیس به مقصد می‌رسید. البته درحال حاضر نیز سرنخ‌های خوبی در این خصوص به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری این افراد در حال انجام است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ادعای فروش واکسن کرونا در بازار آزاد نیز توضیح داد: واکسن‌ها شرایط نگهداری خاصی دارند و به همین دلیل حتی اگر یک درصد هم چنین ادعایی صحت داشته باشد، شهروندان باید بدانند که واکسن مذکور به دلیل شرایط بد نگهداری از بین رفته است. ضمن اینکه اکثر این موارد دروغ بوده و ما در مواردی که با آن برخورد داشتیم، افراد سودجو آب مقطر و ویتامین را تحت عنوان واکسن به شهروندان فروخته‌اند.

توضیح بیشتر پلیس درباره سرقت واکسن‌ها

در پی انتشار خبری پیرامون سرقت واکسن کرونا در تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحات تکمیلی را در این خصوص ارائه کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درباره این خبر اعلام کرد: در تاریخ ۲۶ مرداد ماه امسال، یعنی حدود سه هفته پیش، خبری در مورد سرقت واکسن کرونا از صندلی عقب یک خودرو به پلیس اطلاع داده شد که درپی آن ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد که این سرقت به هیچ عنوان سرقت به عنف یا توام با تهدید و درگیری نبوده و سارقان تنها از غفلت فرد حمل کننده واکسن که این این واکسن ها را روی صندلی عقب خودرو قرارداده و از خودرو خارج شده بود، سواستفاده کرده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت این واکسن‌ها کرده و متواری شده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در ادامه توضیحات خود پیرامون این خبر با تاکید بر اینکه هیچ مورد اخلال در روند توزیع واکسن یا موارد سرقت در تهران گزارش نشده است، اعلام کرد که در همان تاریخ نسبت به رسیدگی و پیگیری پرونده این سرقت نیز اقدام و تاکید شده بود که حمل واکسن باید به اطلاع پلیس برسد تا تمهیدات مناسب برای جابجایی آن اتخاذ شود. در همین راستا نیز از رسانه ها می‌خواهیم که از انتساب وقوع این سرقت به روزهای اخیر خودداری کرده و از هر اقدامی که موجب تشویش اذهان عمومی یا شایعه‌سازی شود، پرهیز کنند.

تکذیب خبر سرقت واکسن در تهران

ساعتی پس از انتشار خبر سرقت ۳۰۰ دوز واکسن در تهران در روز جاری، رئیس کمیته امنیتی ستاد کرونا استان تهران نیز اعلام کرد: خبر حمله دزدان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران مربوط به امروز یکشنبه صحت ندارد و هیچ گونه سرقتی امروز رخ نداده و گزارش نشده است.

حمیدرضا گودرزی ادامه داد: سرقت محدودی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ رخ داد که دقایقی بعد از وقوع سرقت در همان تاریخ اطلاع رسانی شد و پرونده سرقت در دست بررسی و پیگیری از سوی مراجع قضایی است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تاکید کرد: رسانه ها با حفظ رسالت اصلی خود به ویژه در زمینه سلامت مردم از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.
 

کد خبر 623408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    4 2
    حتما وقتی دزدها بفهمند آب مقطر دزدیدن ؛ خودشون پس میارن!