مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با ترفند خرید و فروش واکسن کرونا در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کرد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید واکسن کرونا کرده است و مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت: در فضای مجازی با شخصی ناشناس که خود را از واردکنندگان این واکسن معرفی کرد، آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال برای خرید ۲ دوز واکسن واریز کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم.

گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی، فرد مذکور را در فضای مجازی مورد شناسایی قرار دادند و دریافتند که مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش واکسن کرونا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود حوالی مناطق شمالی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال ضمن پذیرش جرم خود، به بیش از ۲۰ مورد کلاهبرداری با ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند. بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و فقط مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

کد خبر 620296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha