رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: اعضای یک باند ۴نفره فروش و تزریق واکسن تقلبی کرونا در تهران و شهر کرج دستگیر شدند.

دستگیری پزشک قلابی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: اوایل هفته گذشته خبری در خصوص فروش و تزریق واکسن کرونا خارج از شبکه توزیع در حوالی میدان تجریش دریافت شد.

او با اشاره به اینکه در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که یک پزشک با دریافت مبالغی هنگفت، واکسن تقلبی کرونا را به مراجعه‌کنندگان مطبش تزریق می‌کند، گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی پزشک متخلف و ۲ همدستش در حوالی خیابان دماوند و محله سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد که همدست دیگر متهمان که ساکن شهر کرج است، با تهیه پسماندهای بیمارستانی و جداسازی پوکه‌های واکسن و پر کردن آن با مواد تقلبی به فروش واکسن کرونا می‌پرداخته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش ریالی این کلاهبرداری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، از تهیه و تزریق واکسن کرونا خارج از شبکه توزیع وزارت بهداشت خودداری کنند و در صورت مشاهده تخلفاتی در این خصوص موضوع را سریعتر به پلیس گزارش دهند.

به گفته سرهنگ کاویانی، با مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، هر ۴ متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
 

کد خبر 621138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha