رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک خواستگار قلابی خبر داد که دختران را بی‌هوش و اموال آنها را سرقت می‌کرد.

سرگذشت زن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدتی قبل خانمی ۴۲ ساله ساکن شهرستان خلخال با ارائه پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد توسط شخصی به اسم سلمان بی‌هوش و مقداری طلا به ارزش تقریبی ۱۰۰میلیون تومان از وی سرقت شده است.

به این ترتیب پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: از طریق سایت همسریابی با مردی به اسم سلمان اهل شهرستان شیراز آشنا شدم که او برای ملاقات به شهرستان خلخال آمد و پس از گفت‌گویی، با جلب اعتماد و به انگیزه ازدواج، من را سوار خودرو خود کرد و در طول مسیر یک لیوان نسکافه به من تعارف کرد.

وی افزود: بعد از نوشیدن نسکافه بی‌هوش شدم و روز بعد در عوارضی تهران به صورت نیمه‌جان توسط اهالی محل رویت و به بیمارستان منتقل شدم. در بیمارستان متوجه به سرقت رفتن طلاجاتم شامل النگو و گردنبند و گوشواره به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین تلفن همراهم شدم.

با عنایت به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. بدواً هویت کامل متهم توسط کارآگاهان به دست آمد و مورد شناسایی قرار گرفت که یافته‌ها حاکی از آن بود وی در بیشتر شهرهای کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتی برای اسکان ندارد.

یافته‌ها حاکی از آن بود سلمان دارای دو همسر بوده که یکی از آنها ساکن مشهد بوده و فوت کرده و دیگری ساکن شهرستانی از توابع زنجان است.

با اقدامات مستمر و بی‌وقفه، سرنخهایی از مخفیگاه متهم در شهرستان زنجان کشف و با هماهنگی قضائی متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاه وی مقادیر زیادی قرصهای بی‌هوشی و تعدادی نسکافه کشف شد که در بعضی از آنها باز و مجدداً چسب خورده بود.

سلمان پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی، در تحقیقات، ابتدا منکر هرگونه بزهی بوده اما حین مواجه شدن با قرائن و مستندات، لب به اعتراف گشود و علاوه بر سرقت به‌عنف از شاکی به شیوه بیهوشی، به ۵ فقره سرقت دیگر از خانمها به شیوه و شگرد مشابه (آشنایی در سایت همسریابی و بهانه ازدواج) در شهرستانهای اسلامشهر، اراک و کرمان اعتراف کرد که پس از اطلاع‌رسانی بازداشت متهم به فرماندهی انتظامی استانهای مربوطه، هر ۵ مالباخته به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده و سلمان را شناسایی کردند.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: اموال مسروقه مالباختگان به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: نسکافه‌های مکشوفه از متهم که درِ آنها باز و مجدداً چسبانده شده بودند، برای بررسی آزمایشگاهی و نوع مواد موجود در آن به مرکز تشخیص هویت آگاهی ارسال و برابر گزارش کارشناسان آزمایشگاهی این مرکز مشخص شد نسکافه‌های مکشوفه حاوی داروی بیهوشی بوده که متهم برای سوژه‌های خود آماده کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: با عنایت به احتمال ارتکاب سرقتهای دیگر به شیوه و شگرد مشابه در دیگر استانها مراتب دستگیری وی به فرماندهان انتظامی سراسرکشور اطلاع‌رسانی شده و متهم با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات متهم تحت نظر قرار گرفته است.

کد خبر 621822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha