رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق داروی متیل پردنیزولون به ۱۵ نفر در یکی از شهرستان‌های استان مرکزی خبر داد.

واكسن آمريكايي-آلماني كرونا فايزر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در یکی از شهرستان‌های استان متاسفانه با قیمت‌های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونای فایزر به فروش رسیده و تزریق شده است.

وی افزود: گفته شده برای هر ۲ دوز واکسنی که تزریق شده حدود ۵۰ میلیون تومان دریافت شده است.

وی از مردم خواست فریب سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند. چراکه هنوز به طور رسمی واکسن فایزر به کشور وارد نشده و اگر هم کسی به صورت قاچاق آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است.

جمالیان گفت: اینکه روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست.

وی افزود: در این شهرستان از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء‌استفاده شده و به حدود ۱۵ نفر (تاکنون شناخته شده و احتمالا این تعداد بیشتر هم خواهد شد) این واکسن تقلبی تزریق و کارت واکسن نیز صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست به هیچ وجه به دلالان و شیادان این حوزه اعتماد نکنند و واکسن های خود را در زمان های اعلام شده فقط در مراکز معرفی‌شده بزنند.

گفتنی است داروی «متیل پردنیزولون» برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت، اختلالات خون، واکنش‌های آلرژیک شدید، بعضی از سرطان‌ها، برخی مشکلات چشم و بینایی، بیماری‌های پوستی، کلیوی، روده، ریه و اختلالات سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو از خانواده‌ هورمون‌های کورتیکواستروئید است.

کد خبر 624007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha