معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: چندی پیش در پی دریافت شکواییه قضایی مبنی بر رمالی، پیشگویی و فریب و اغفال هموطنان به خصوص بانوان، متهم حین خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد.

رمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره رمالی در فضای مجازی و اینکه آیا انجام این کار جرم است یا خیر، اظهار کرد: در مجموع رمالی و فعالیت‌هایی که در کنار این موضوع و با محوریت فال‌بینی انجام می‌شود، جرم تلقی نمی‌شود، اما هرگونه فعالیت برای تشویق و ترغیب متقاضیان برای پرداخت پول در ازای رمالی باعث ایجاد کلاهبرداری می‌شود.

وی افزود: طبق قانون، با افرادی که تحت عنوان رمالی اقدام به فریب هموطنان می‌کنند و یا بابت کف‌بینی اقدام به دریافت پول از آن‌ها کرده و در ادامه خرافه‌پرستی را تبلیغ می‌کنند، به عنوان کلاهبردار برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افرادی که حتی به شوخی و سرگرمی اقدام به ایجاد صفحات مجازی تحت عنوان دعانویسی، رمالی، پیشگویی و... کنند، در صورت تشکیل پرونده قضایی و اعلام شکایت برای آن‌ها، با برخورد قانونی پلیس فتا مواجه خواهند شد و این دست از پرونده‌ها در صورت وجود شاکی و یا شاکیان حتما بررسی خواهد شد.

وی در واکنش به اینکه تاکنون چه تعداد پرونده در پلیس فتا به بحث کلاهبرداری در حوزه رمالی مورد رسیدگی انتظامی قرار گرفته است، گفت: در این حوزه پرونده وجود دارد، اما تعداد آن چشمگیر نیست و هرازگاهی پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری در حوزه رمالی به دست ما می‌رسد.

سرهنگ پاشایی بیان کرد: چندی پیش در پی دریافت شکواییه قضایی مبنی بر رمالی، پیشگویی و فریب و اغفال هموطنان به خصوص بانوان، موضوع مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که متهم تحت تعقیب حین خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد.

کد خبر 619528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha