خستگی ناشی از قرنطینه طولانی و عدم دسترسی به واکسن بازار سیاه جدیدی را راه انداخته که می‌تواند خطرات و تبعاتی جدی داشته باشد.

كارت واكسيناسيون كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، کارت‌های تقلبی واکسیناسیون و آنچه به عنوان واکسن کووید-۱۹ معرفی‌می شود مدتی است در وب سیاه به فروش می‌رسند.

محققان امنیتی با اعلام این خبر افزودند، واکسن کووید از مارک‌های مختلف مانند آسترازنکا و جانسون اند جانسون برای هر دوز ۱۰۰۰ دلار و همچنین گواهی واکسیناسیون با قیمت ۲۰۰ دلار در حال عرضه در وب سیاه است.
وب سیاه، بازار سیاه اینترنتی است که توسط موتورهای جستجو شناسایی نمی‌شود و فضایی است که مجرمان اینترنتی اغلب امور غیرقانونی را از شماره کارت اعتباری و مواد مخدر گرفته تا سلاح‌های سایبری و اکنون ظاهراً محصولات مرتبط با ویروس کرونا به فروش می‌رسانند.

قیمت‌های واکسن کرونا در بازار سیاه اینترنت

هرچند واقعی بودن واکسن‌ها نامشخص است اما از نظر بسته‌بندی و گواهینامه‌های پزشکی قانونی به نظر می‌رسند. بر اساس این گزارش، تبلیغات واکسن در وب سیاه در سه ماه گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، براس سفارش گواهی واکسیناسیون کافی است تا خریدار نام و تاریخ مورد نظر خود را در ارائه دهد تا کارتی معتبر دریافت کند. این کارت‌ها برای افرادی که باید سوار هواپیما شوند، از مرزها عبور کنند، شغل جدیدی را شروع کنند یا مواردی دیگر به بازار عرضه می‌شود.

از دیگر موارد موجود در این بازار، نتایج منفی آزمایش کووید-۱۹ است که با قیمت ۲۵ دلار به فروش می‌رسد و حتی پیشنهادهایی از قبل اینکه با «خرید ۲ آزمایش، سومی را به صورت رایگان دریافت کنید» نیز عرضه می‌شود.

برخی از کارشناسان می‌گویند بازارهای غیرقانونی در این زمینه اجتناب ناپذیر است زیرا همه به این واکسن دسترسی ندارند؛ عرضه آن در بسیاری از کشورها به کندی انجام می‌شود و مردم از قرنطینه و منع رفت و آمد خسته شده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان‌های دولتی به مردم هشدار دادند برای جلوگیری از سرقت احتمالی هویت یا سو استفاده فیشینگ، انتشار تصاویر کارت واکسن خود را در شبکههای اجتماعی ‌متوقف کنند.

کد خبر 592043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha