دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

ماموران پلیس مکزیک به گمان اینکه صحنه فیلمبرداری، عملیاتی برای سرقت است، صحنه را به هم زدند.

اشتباه در عملیات پلیس

مکزیکو سیتی: کارگردان این فیلم گفت: در حال فیلمبرداری صحنه‌ای از فیلم در یک فروشگاه بودیم که ناگهان ماموران پلیس وارد فروشگاه شدند.

به گفته وی، در این فیلم از اسلحه‌های غیر واقعی استفاده شده بود و ماموران پلیس بلافاصله پس از مشاهده اسلحه‌ها فریاد زدند: اسلحه‌های خود را روی زمین بگذارید.

در این عملیات پلیسی که به طور اشتباه انجام شد، ۲ نفر از بازیگران که نقش سارق داشتند با وجود ارائه توضیحات کارگردان به اداره پلیس منتقل  و پس از مدت کوتاهی آزاد شدند. پلیس اعلام کرد به دنبال تماس تلفنی یک فرد ناشناس در محل حاضر شده است. 

سطل‌های زباله‌ مودب

هلسینکی: به منظور ترغیب مردم برای انداختن زباله در سطل‌های زباله، از این پس این سطل‌ها به خاطر دریافت زباله از مردم تشکر می‌کنند. گفتنی است صدای افراد مشهور روی این سطل‌ها ضبط شده است و مقامات شهرداری این اقدام را  جهت پاکسازی شهر از زباله‌ها بسیار موثر توصیف می‌کنند.

این سطل‌های زباله مدرن به یک مانیتور هم مجهز هستند که دفعات استفاده از سطل را نشان می‌دهد. طراح این سطل‌ها گفت: به محض اینکه زباله داخل سطل می‌افتد، حسگرهای آن فعال شده و صدای ضبط شده از مردم تشکر می کند.

این در حالی است که در گذشته نیز ایده سطل‌های زباله سخنگو در آلمان و انگلیس اجرا شده و نتایج مطلوبی داشته است.

یکی از کارشناسان می‌گوید: حتی اگر مردم تمایلی به استفاده از سطل هم نداشته باشند، اینکه یک سطل زباله سخن می‌گوید، آنها را ترغیب می‌کند تا با انداختن زباله در آن، صدای سطل را بشنوند. 

نهنگ دریایی در خیابان

نیویورک: در حالی که شماری از شهروندان مشاهده یک نهنگ کوچک دریایی در خیابان‌های نیویورک را تایید کرده‌اند، مقامات هنوز در خصوص صحت و سقم این خبر اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. این درحالی است که تا کنون موردی که نهنگ‌ها بتوانند خارج از آب زندگی کنند گزارش نشده است.

یک پیرمرد ۷۰ ساله که ادعا می‌کند این نهنگ را دیده است به خبرنگاران گفت: در خانه‌ام خواب بودم که صدا‌هایی از بیرون توجهم را جلب کرد. وی ادامه داد: هنگامی که از پنجره بیرون را نگاه کردم، یک نهنگ عظیم‌الجثه روی زمین دیدم.

یک خانواده دیگر هم که در فاصله نزدیکی از خانه این پیرمرد زندگی می‌کنند، می‌گویند، حیوانی شبیه نهنگ دریایی را در نزدیکی خانه‌شان مشاهده کرده‌اند. البته تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که این حیوان واقعا یک نهنگ باشد. 

مخالفت پلیس با آب‌بازی

بوستون: پلیس اعلام کرد که از این پس آب بازی مردم با استفاده از  تفنگ‌های آبی و بادکنک‌های پر از آب را سر یکی از چهار‌راه‌های شلوغ و پر رفت و آمد،  تحمل نمی‌کند.

مقام ارشد پلیس خطاب به تعداد زیادی از شهروندان که در این چهار‌راه مشغول آب‌بازی بودند گفت: شما می خواهید خوش بگذرانید اما این چهارراه خیلی شلوغ است و احتمال دارد دیگران آسیب ببینند.

گفته می‌شود که چند گروه هنری مسئول برگزاری این بازی‌ها هستند و هفته گذشته نیز عده زیادی در نقطه دیگری از شهر با آب بازی خود، نظم را بر هم زدند و پای پلیس را وسط کشیدند.

رسانه‌ها گزارش دادند، پلیس اخیرا بیش از ۱۰۰ نفر را که با لباس‌های خیس مشغول آب‌بازی بودند به زور از محل دور کرده است و از این پس اقدامات سختگیرانه‌ای را در این زمینه به عمل می‌آورد که از آن جمله می‌توان به بازداشت متخلفان  اشاره کرد.

کد خبر 61595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز