شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

رئیس جمهور کره جنوبی از مقامات عالی‌رتبه این کشور خواسته است که برای مدتی بازی گلف را کنار بگذارند؛

زیرا در شرایطی که وضعیت اقتصاد این کشور خوب نیست، بازی گلف که یک بازی تجملاتی به شمار می‌آید پیام نادرستی را برای دیگران ارسال می‌کند.

او گفت: البته گلف، بازی بدی نیست اما در زمانی که قیمت‌ها افزایش یافته و شرایط اقتصادی بهتر نمی‌شود، نمایش مشغول بودن مقامات به این بازی، اذهان عمومی را تشویش می‌کند.

گفتنی است، گلف یکی از بازی‌های محبوب در کره جنوبی است اما سال به سال هزینه‌های عضویت در باشگاه‌های گلف افزایش می‌یابد. در حال حاضر هزینه سالانه عضویت در این باشگاه‌ها بین 250 تا 500 هزار دلار است .

کتک زدن پلیس با قابلمه

آتلانتا: یک جوان 19 ساله پس از 25 دقیقه درگیری با پلیس دستگیر شد. این پسر در طول این مدت با پرتاب ماهیتابه و قابلمه به سمت ماموران پلیس، آنها را از خود دور نگه‌ می‌داشت. این ماجرا زمانی اتفاق افتاد که مادر این جوان با پلیس تماس گرفت و درخواست کمک کرد چون پسرش همه اثاثیه خانه را خرد کرده بود.

این مادر به پلیس گفت: تنها از پسرم پرسیدم آیا او ماکارونی خواهرش را خورده‌ است یا نه؟ اما ناگهان او خیلی عصبانی شد و هر چه که در دسترسش بود را شکست.

این پسر در حال فریاد زدن به قسمت های دیگر خانه رفت و در حال آسیب زدن به دیگر وسایل بود که پلیس سر رسید. اما او بلافاصله به آشپزخانه رفت و هرچه ظرف در اطرافش بود به سمت ماموران پرتاب کرد.

او پشت سر هم فریاد می زد که نمی‌خواهد به زندان برود و ماموران باید او را بکشند. اما سرانجام ماموران او را دستگیر کردند و به زندان فرستادند.

سارق مضحک

لندن: وضعیت عجیب و غریب دستگیری یک سارق موجب شد که اوقات شادی برای ماموران پلیس به وجود بیاید. این سارق قصد داشت با ورود به اتاق زیر شیروانی به داخل ساختمان نفوذ کند.

به همین دلیل روی سقف شیروانی رفت و با ضربه چکش قصد داشت شیشه را بشکند که پایش سر خورد. اما وی حین سقوط توانست لبه پنجره را بگیرد و قسمتی از بدن خود را در چارچوب پنجره قرار دهد.

در همین حال یک عابر که شاهد صحنه بود با پلیس تماس گرفت و ماموران زمانی سر رسیدند که این سارق در حال پرتاب شدن روی زمین بود.

این مرد پس از دستگیری گفت: هرچه تلاش می‌کردم نمی‌توانستم پاهایم را بالا بکشم و از پنجره زیر شیروانی داخل اتاق شوم. در آن شرایط تنها آرزویم این بود که ماموران پلیس هرچه زودتر سر برسند و من را از این وضعیت مضحک نجات دهند. این سارق افزود: در آن شرایط زندان را به پرتاب شدن روی زمین ترجیح می‌دادم.

پیامد‌های غذای ارزان

پکن: دست‌کم ده‌ها نفر که برای خرید روغن و تخم مرغ ارزان به یک فروشگاه رفته بودند، در فشار جمعیت مجروح شدند. یکی از فروشگاه‌های معروف در شرق چین با تبلیغات بسیار اعلام کرده بود که در یک روز خاص روغن و تخم مرغ را با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رساند.

بنابراین تعداد زیادی از مردم در خارج از این فروشگاه تجمع کردند. اما زمانی که در‌های فروشگاه باز شد، خیل جمعیت به سرعت برای برداشتن تخم مرغ و روغن وارد این فروشگاه شد و تعداد زیادی بر اثر فشار جمعیت مجروح شدند.

در این بین یک زن 58 ساله و یک پیرمرد 81 ساله از چند ناحیه دچار شکستگی استخوان شدند و به بیمارستان انتقال داده شدند. گفتنی است که در گذشته نیز حوادثی از این دست در چین به وقوع پیوسته است و دولت قصد دارد با هدف جلوگیری از چنین حوادثی، این اقدام فروشگاه‌ها و تبلیغات جذاب آنها در این زمینه را ممنوع کند.

کد خبر 61371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز