شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

چاقو‌کشی قاضی انگلیسی در جریان محاکمه یک متهم، دادگاه را به جنجال کشید.

اثبات دروغگویی با چاقو

آکسفورد: این قاضی در حال شنیدن سخنان وکیل مدافع متهم بود که می‌گفت موکلش از یک چاقوی کوچک استفاده و با یک دست آن را باز کرده است.

قاضی هم بلافاصله دست به جیب شد و یک چاقوی کوچک از جیبش درآورد و خطاب به وکیل گفت: آیا منظور شما چاقویی شبیه به این است؟ اما پس از اینکه وکیل تایید کرد چاقو به همین شکل بوده، قاضی توانست ثابت کند که متهم دروغ می‌گوید و برای بازکردن این چاقو 2 دست لازم است.

هرچند این اقدام قاضی گره پرونده را باز کرد اما مقامات معتقدند که رفتار وی اصلا مناسب فضای دادگاه نبوده است. 

ممنوعیت بازی‌های خشن

لندن: سازمان زندان‌های انگلیس اخیرا طرحی را به اجرا درآورده است که به موجب آن  استفاده از بازی‌های ویدئویی خشن در زندان ممنوع می‌شود.

به گفته پیشنهاددهندگان این طرح، سر و کار داشتن زندانیان با بازی‌هایی که در آن خونریزی و خشونت وجود دارد، موجب می شود که روحیه آنها خشن‌تر شود.

ماری‌جوانا در حیاط خانه

آمستردام: پلیس، پیرمردی را که در حیاط خانه خود اقدام به پرورش ماری‌جوانا کرده بود، دستگیر کرد.

این مرد بدون هیچ واهمه‌ای حیاط بزرگ خود را به مزرعه کشت ماری‌جوانا تبدیل کرده بود اما ماموران پلیس حین گشت‌زنی در شهر به طور کاملا اتفاقی این گیاهان را مشاهده کردند.

دادگاه علاوه بر جریمه این پیرمرد حکم داده است که حیاطش به طور کامل شخم بخورد و این گیاهان معدوم شوند. 

خرید سهام با الماس

تگزاس: پسربچه 9 ساله‌ای که حین بازی در پارک یک قطعه الماس 3 قیراطی پیدا کرده بود، می‌خواهد وارد بازار سهام شود.

نور خیره‌کننده این الماس توجه پسر بچه را جلب کرد و او هم که متوجه ارزش این سنگ نبود آن را برداشت و به مادرش نشان داد. پدر این بچه که یکی از فعالان بازار بورس است به او پیشنهاد داده است که الماس را بفروشد و با پولش سهام بخرد.

مچ‌گیری با پیامک

کالیفرنیا: پس از مدت‌ها تلاش سرانجام پلیس توانست جرم 2 متهم به سرقت را اثبات کند. این 2 جوان در 3 سرقت جداگانه هیچ سرنخی بر جای نگذاشته بودند اما پلیس به آنها مشکوک بود.

بالاخره ماموران پلیس پس از بررسی پیامک‌های رد و بدل شده بین آنها توانستند ثابت کنند که این 2 سارق همان‌‌هایی هستند که در یک روز به 3 فروشگاه دستبرد زده‌اند.

هزینه 15 هزار دلاری جراحی گربه

منچستر: یک زن انگلیسی گفت که برای جراحی صورت گربه‌اش 15 هزار دلار خرج کرده است. این گربه چندی پیش با یک خودرو تصادف کرد و کل صورتش از بین رفت.

او به خبرنگاران گفت پولی که برای جراحی‌های متعدد گربه‌اش خرج کرده، پس‌اندازی بوده که برای خرید خودروی جدید کنار گذاشته بود.

سرقت از خانواده سلطنتی

سیاتل: یک مرد 47 ساله خودروی گرانقیمت متعلق به خانواده سلطنتی عربستان را از یک نمایشگاه سرقت کرد.

این سارق که مشخص نیست با چه هدفی این خودرو را سرقت کرده به 2 سال حبس و پرداخت 250 هزار دلار جریمه محکوم شد.

پلیس می‌‌گوید با توجه به منحصر به فرد بودن این خودرو، او نمی‌توانسته آن را بفروشد یا با آن رانندگی کند و معلوم نیست اصلا چرا این سرقت را انجام داده است.

کد خبر 59114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز