همشهری آنلاین: کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در اظهاراتی کاندیداتوری باراک اوباما از حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد ستایش قرار داد.

به نوشته ال پاییس، کاندولیزا رایس در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: برای یک سیاستمدار سیاه پوست کسب کاندیداتوری نهایی از سوی حزبش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

این سیاستمدار جمهوریخواه گفت: کاندیداتوری باراک اوباما از حزب دموکرات نشانگر آن است که روابط نژادی در ایالات متحده آمریکا بهبود یافته است.

کالین پاول اولین سیاستمدار و نظامی سیاه پوستی بود که توانست بالاترین مقام سیاسی را در آمریکا از آن خود کند. او پیش از کاندولیزا رایس رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا بود.

باراک اوباما اما در صورت کسب پیروزی در انتخابات سال2008 ، اولین سیاه پوستی خواهد بود که در تاریخ آمریکا به مقام ریاست جمهوری آمریکا می‌رسد.

رایس اما در ادامه مصاحبه خود با سی ان ان درباره آینده سیاسی خویش گفت: اگر چه جان مک کین فهرست کوتاهی از کاندیداهای تصدی مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا را ارائه داده است علاقه مند بودم در صورت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان معاون وی به فعالیت سیاسی خود ادامه دهم.

رایس افزود: در هر حال من فعالیت سیاسی خود را انجام داده‌ام و شش ماه بیشتر برای رسیدن به پایان راه باقی نمانده و کارهای دیگری نیز برای انجام دادن باقی است.

رایس در پایان این گفت وگو به این نکته اشاره کرد که وضعیت آموزش و پرورش در آمریکا از جمله مسائلی است که ذهن من را به خود مشغول کرده است.

کد خبر 58590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز