همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون در سخنانی در اجلاس کنوانسیون ملی دمکرات‌ها ضمن حمایت از باراک اوباما اعلام کرد: او کاندیدای من است و باید رئیس جمهور ما باشد.

به گزارش سی ان ان، سناتور ایالت نیویورک با بیان مطلب فوق گفت: شما چه به من و چه به باراک اوباما رای داده باشید اکنون باید بدانید که زمان آن که ما با قصد دستیابی به هدف مشترک با یکدیگر در قالب حزبی واحد متحد شویم. ما در یک تیم واحدی هستیم و هیچ یک از ما نمی‌تواند در حاشیه قرار بگیرد. این مبارزه‌ای است برای آینده و مبارزه‌ای است که ما باید با یکدیگر در آن پیروز شویم.

هیلاری کلینتون که در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات آمریکا در برابر اوباما شکست خورده بود، این چنین ادامه داد: راهی وجود ندارد. جان مک کین را نمی‌خواهیم. باراک اوباما کاندیدای من است و ائ باید رئیس جمهوری ما شود.

هیلاری کلینتون آخرین فردی بود که پس از دموکرات‌هایی که در اظهاراتشان سابقه بوش  و سیاست‌های مک کین را مورد انتقاد قرار داده بودند، سخنرانی می‌کرد.

او در ادامه سخنان خویش ضمن تشکر از هوادارانش که به وی در راه مبارزات انتخاباتی‌اش به عنوان کاندیدای زن رای داده بودند، در تلاش برای زدودن نگرانی‌ها نسبت به اوباما در میان طرفدارانش گفت: شما در انتخابات به خاطر من شرکت نکردید بلکه برای آرمان من حضور یافتید. این آرمان همان آرمانی است که اوباما و سایر اعضای حزب دموکرات برای آن به مبارزه برخاسته‌اند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که سخنان اخیر سناتور نیویورک به شایعاتی مبنی بر اینکه وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور کامل از باراک اوباما حمایت نمی کند، خاتمه خواهد داد.

تری مک اولف رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون پیش از سخنرانی وی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفته بود: سخنان هیلاری کلینتون به جذب طرفداران ناخشنودش کمک خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون با اشاره به انتخابات مقدماتی حزب دموکرات افزود: بیایید با یکدیگر صادق باشیم، این یک مبارزه شدید و طولانی بودف هیلاری 18 میلیون رای کسب کرد، او توانست در ایالات بزرگتر برنده شود.

تری مک اولف در ادامه گفت: سهنان کلینتون آغاز پایان هرگونه اختلاف سیاسی خواهد بود و طرفداران وی را جذب اردوگاه اوباما خواهد کرد.

نظر سنجی سی ان ان پس زمینه سخنان کلینتون

در آستانه کنوانسیون و یا مجمع ملی دمکرات‌ها در شهر دنور که با حضور هیات‌های نمایندگی دمکرات‌ها از ایالات آمریکا به منظور انتخاب رسمی کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود سی ان ان یک نظر سنجی انجام داده بود که با توجه به آن افکار عمومی آمریکا به طور مساوی نبست به باراک اوباما و جان مک کین ابراز تمایل کرده بودند.

بر اساس این نظر سنجی سی ان ان که پیش از سخنان هیلاری کلینتون در مجمع ملی دمکرات‌ها نتایج آن منتشر شده بود، کاهش اختلاف اوباما با مک کین در نظر سنجی‌ها را می‌توان به نوعی به حساب طرفداران هیلاری کلینتون رقیب بازنده اوباما گذاشت.

بسیاری از هواداران سناتور نیویورک همچنان خواهان آن هستند که هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند.

66 درصد از آن‌هایی که در زمان رقابت‌های درون حزبی در حزب دمکرات از کلینتون حمایت می‌کردند، اکنون اعلام کرده‌‌اند که به اوباما رای خواهند داد. این در حالی است که در پایان ماه ژوئن 75 درصد از هوارداران کلینتون اعلام کرده بودند که از اوباما حمایت خواهند کرد واین مساله نشانگر کاهش 9 درصدی هواداران اوباما است.

27 درصد از صرفداران هیلاری کلینتون نیز اکنون اعلام کرده‌اند که به مک کین رای خواهند داد که این نتیجه نیز حکایت افزایش 16 درصدی حامیان مک کین در میان طرفداران کلینتون از ماه ژوئن دارد.

کد خبر 61739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز