یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون هوادارانش را به حمایت از باراک اوباما که در رقابت‌های انتخابات مقدماتی وی را شکست داد، فراخواند.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، این سناتور نیویورکی در گردهمایی انتخاباتی در لاس وگاس گفت با وجودی که نتوانسته نامزد منتخب جبهه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، اما اوباما در مقایسه با جان مک‌کین جمهوری‌خواه، نامزد بهتری برای رهبری این کشور است.

این اولین گام حمایتی رسمی کلینتون از اوباما بود. کلینتون در برابر جمع بسیاری از هوادارانش گفت: «هر کس که مرا برگزیده بود یا برای من تبلیغ می‌کرد، به اوباما بسیار نزدیک‌تر باشد تا مک‌کین. فراموش نکنید که ما برای چه چیزی در اردوگاه من مبارزه می‌کردیم.»

کلینتون گفت او و اوباما خواستند در آغاز راه‌هایی جدا از هم را طی کنند، اما اکنون آنها باید سفر مشترکی را ادامه دهند.

ناظران از تلاش آشکار کلینتون برای ایجاد اتحاد در میان حزب دموکرات پس از رقابت‌های تلخ انتخاباتی به منظور معرفی نامزد ریاست جمهوری از این حزب سخن می‌گویند. به گفته آنان، بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا و همسر هیلاری هم احتمالا چنین نگاهی را دنبال می‌کند. وی مدت‌ها پیش گفته بود که قصد دارد در روز حزب دموکرات در ماه اوت در دنور (ایالت کلورادو) سخنرانی داشته باشد.

کد خبر 60244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز