همشهری آنلاین: باراک اوباما و هیلاری کلینتون برای اولین بار پس از پایان رقابت‌های درونی حزب دموکرات در شهر کوچک اتحاد در ایالت نیوهامپشایر به طور مشترک در یک گرد همایی حضور یافتند تا اتحاد خود را اعلام کنند.

به گزارش بی بی سی، پیش از این گردهمایی، باراک اوباما در مراسم شام در واشنگتن به هیلاری کلینتون پیشنهاد پرداخت بدهی‌های ستاد انتخاباتی وی را داده بود.

هیلاری کلینتون نیز در گردهمایی برگزار شده در شهر اتحاد که هزاران نفر حضور یافته بودند، خواستار آن شد تا هواداران حزب دموکرات به باراک اوباما نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای دهند.

هیلاری کلینتون خطاب به هواراداران حزب دموکرات آمریکا گفت: اگر شما بر این باور هستید که ما به مسیری جدید و برنامه‌ای تازه نیاز داریم به اوباما رای بدهید تا تغییراتی را که به آن احتیاج دارید برایتان فراهم شود.

سناتور کلینتون افزود: اوباما برای شما کار و مبارزه خواهد کرد و او هر روز زندگی خود را برای شما در کاخ سفید سپری خواهد کرد.

پس از سخنان کلینتون اوباما نیز پس از همراهی با جمعیت و اعلام تشکر خود از کلینتون گفت:دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به هیلاری کلینتون و همسرش بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا احتیاج دارند.

اوباما افزود: ما کاملا به آن‌ها نیاز داریم، نه تنها ستاد انتخاباتی من که مردم آمریکا به خدمات، دیدگاه و هوشمندی آنان نیاز دارند.

گردهمایی روز جمعه 27 ژوئن طرفداران حزب دموکرات آمریکا در شهر اتحاد ایالت نیوهامپشایر  نشانگر این مساله بود که باراک اوباما و هیلاری کلینتون این دو رقیب پیشین، امروز به یکدیگر نیاز دارند؛ سناتور اوباما امیدوار است که 18 میلیونی که در جریان انتخابات مقدماتی به سناتور کلینتون رای داده‌اند، از او حمایت کنند، سناتور کلینتون هم که به خاطر مبارزات پر هزینه خود 22 میلیون دلار بدهی دارد انتظار دارد حامیان مالی باراک اوباما در پرداخت این بدهی وی را یاری دهند.

کد خبر 56301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز