سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ال‌گور معاون سابق رییس جمهوری آمریکا از باراک اوباما حمایت کرد.

به نوشته ال پاییس، ال‌گور طی سخنانی در شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان با اشاره به 8 سال دوره ریاست جمهوری جورج بوش، تصریح کرد باراک اوباما می‌تواند، آمریکا را از 8 سال ناسازگاری و ورشکستگی نجات دهد.

ال گور که پیشتر در سال 2000 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برابر بوش پسر شکست خورده بود، افزود: جرج بوش طی دوران زمامداری خود به قانون اساسی احترام نگذاشت و بدترین اشتباهات را در طول تارخ آمریکا در عرصه سیاست خارجی این کشور مرتکب شد.

مرد شماره دو کاخ سفید طی 8 سال دوران زمامداری بیل کلینتون، همچنین از طریق ای‌میلی که به هواداران خود ارسال کرد، حمایت خویش را از باراک اوباما اینچنین اعلام کرد: "او بهترین کاندیدا برای حل مشکلات کشوراست و او می‌تواند تغییراتی را که جامعه آمریکا به آن نیازمند است اعمال کند. من در حد امکان هر کاری را برای اطمینان از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهم داد."

روزنامه نیویورک تایمز در این ارتباط نوشته است که هر دو سیاستمدار، اوباما و ال گور، از ماه ژانویه سال جاری با یکدیگر مرتبط بوده، و حتی یک بار اوباما و همسرش برای صرف شام به اقامتگاه ال گور در نشویل دعوت شده بودند.

اوباما روز دوشنبه 16 ژوئن طی سخنانی با اشاره تلویحی به ارتباط سیاسی خود با ال گور، تصریح کرد که حمایت و نصایح سیاسی ال گور طی دوران انتخابات داخلی حزب دموکرات برای وی بسیار مهم راهگشا بوده‌ است. البته اوباما به این مساله نیز اشاره کرد که ال گور در آن زمان برای عدم تاثیر گذاری بر آرای رای دهندگان دموکرات به طور کامل از وی حمایت نمی‌کرده است.

اما اکنون و در پی پیروزی اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات بر هیلاری کلینتون و مشخص شدن این مساله که وی کاندیدای نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود، ال گور تصمیم به حمایت همه جانبه از اوباما گرفته است.

حمایت ال گور از اوباما بسیار مهم است زیرا او همچنان یک شخصیت تاثیر گذار در حزب دموکرات آمریکا است، و حضور او در کنار اوباما، باعث اتحاد هرچه بیشتر حزب دموکرات آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال جاری خواهد شد.

ال گور طی هشت سال زمامداری بیل کلینتون معاونت وی را عهده دار بوده است. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 نیز با اختلاف اندکی در برابر جورج بوش رییس جمهوری کنونی آمریکا شکست خورد.

ال گورهمچنین به خاطر تلاش برای انتشار آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی دست‌‌ساز انسان در کره زمین و ایجاد بنیان‌هایی برای انجام اقداماتی که برای مقابله با چنین تغییراتی لازم است، در سال 2007 جایزه صلح نوبل را به خود اختصاص داده بود.[جایزه صلح نوبل برای ال گور و IPCC]

کد خبر 55250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز