شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک نظر سنجی انجام شده در 23 کشور جهان حکایت از محبوبیت باراک اوباما کاندیدای دموکرات‌ها در برابر جان مک کین کاندیدای جمهوریخواهان آمریکا دارد.

به نوشته ال پاییس، موءسسه پیو اخیرا یک نظر سنجی در 23 کشور جهان انجام داده و نتایج آن را در گزارشی تحت عنوان رفتار‌های جهانی انتشار داده است. بر اساس این گزارش، در تمامی کشور‌هایی که در آن‌ها نظر سنجی درباره رییس جمهوری آینده آمریکا انجام گرفته، مردم نظر مثبتی نسبت به باراک اوباما در مقایسه با جان مک کین دارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین حکایت از آن دارد که اسپانیا یکی از کشور‌هایی است که مردم آن به شدت  از انتخاب باراک  اوباما به عنوان رییس جمهوری آینده آمریکا حمایت می‌کنند. بر همین اساس 72 درصد از مردم اسپانیا از اوباما کاندیدای دموکرات‌ها و تنها 19 درصد از مردم این کشور اروپایی از جان مک کین پشتیبانی می‌کنند.

اوباما در 21 کشور از 23 کشوری که مردم آن مورد نظر سنجی قرار گرفته‌اند محبوب تر از مک کین است. در میان این کشور‌ها، مردم اسپانیا بیشترین اقبال را به اوباما نشان داده‌اند.

بر اساس نظر سنجی انجام شده در اسپانیا،  مردم این کشور پیش بینی کرده‌‌اند که اوباما با اختلاف 53 درصد آرا بر مک کین پیروز شود. در فرانسه نیز مرد م معتقدند اوباما با اختلاف 51  امتیاز بر مک کین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز خواهد شد. در آلمان نیز مردم پیش بینی کرده‌اند که اوباما با 49 امتیاز اختلاف، مک کین را پشت سر خواهد گذاشت. بر اساس این نظر سنجی، تنها پرسش شوندگان در آمریکا و اردن معتقدند که مک کین با یک امتیاز اختلاف بر اوباما پیروز خواهد شد.

در حالی که نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که محبوبیت جهانی جورج بوش رییس جمهوری آمریکا همچنان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، 67 درصد مردم اسپانیا بر این باور هستند که تغییر دولت باعث بهبود وضعیت در سیاست خارجی آمریکا خواهد شد. در اسپانیا و فرانسه مردم معتقدند که که با تغییر دولت در آمریکا در سیاست این کشور نیز تغییراتی پدید خواهد امد، تنها 29 درصد اسپانیایی‌ها و 21 درصد از فرانسوی‌ها بر این باورند که با تغییر دولت در آمریکا تغییری در سیاست خارجی این کشور ایجاد نخواهد شد.

اندرو کوهوت رییس مرکز تحقیقاتی پیو در ابتدای ارائه گزارش این نظر گفت: پرسش شوندگان در این نظر سنجی اعتقاد قوی به تغییر سیاست خارجی آمریکا در زمان دولت جدید این کشور ندارند، بلکه این تصویر جهانی بوش است که به شدت طی سال‌های اخیر وجه منفی پیدا کرده است.

کد خبر 54891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز