سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتور باراک اوباما در آغاز اولین دور از سفرهای انتخاباتی‌اش به عنوان منتخب دموکرات‌ها در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا، رقیب جمهوری‌خواه را به فقدان ‌صلاحیت اقتصادی متهم کرد.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، اوباما در سخنرانی در رالی (Raleigh) در کارولینای شمالی گفت جان مک‌کین به عنوان دوست حزبی جرج بوش، رییس جمهور آمریکا موافق «مسوولیت‌ناپذیرترین دولت از نظر اقتصادی در تاریخ آمریکاست.»

وی مک‌کین را سناتوری توصیف کرد که به واسطه رایش در سنا «صدها میلیارد دلار را بر مالیات‌دهندگان صنایع به خاطر اشغال عراق تحمیل کرد.»

در مقابل، جبهه مک‌کین اوباما را متهم کرد که پس از پیروزی در انتخابات قصد افزایش مالیات‌ها را دارد. توکر باندز، سخنگوی مک‌کین گفت اوباما قصد افزایش مالیات بر درآمد و دارایی‌ها را دارد. وی افزود: «باراک اوباما قول تغییری را می‌دهد که ما با آن نتوانیم راحت زندگی کنیم.»

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها برای اکثریت رای‌دهندگان آمریکا ضعف قدرت خرید مهم‌ترین موضوع است. تاکنون بالاترین اولویت عملیات در عراق یا خطر تروریسم برای این کشور محسوب می‌شد.

اوباما از روز دوشنبه سفر دو هفته‌ای خود را به سراسر آمریکا آغاز کرده و سیاست اقتصادی را در صدر برنامه تبلیغی خود قرار داده است. او به صورت سمبلیک آغاز سفرهایش را بازدید از ایالت‌هایی قرار داده است که حزب دموکرات کمتر شانس پیروزی در آنها را دارد. او روز دوشنبه را در ایالت جنوبی محافظه‌کار کارولینای شمالی بود و قرار است امروز در ایالت میسوری حضور یابد.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ شبکه تلویزیونی سی ان ان نشان می‌دهد اوباما در حال حاضر با کسب 49 درصد آرا نسبت به 46 درصد مک‌کین، اندکی از رقیب خود پیش افتاده است.

کد خبر 54493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز